Jan 13, 2011

မေရးခ်င္တဲ့ စာ

(ပန္းခ်ီ ျမင့္ေမာင္ေက်ာ္)

ျဖစ္ႏိုင္ရင္.. ေသျခင္းဆီ ကိုယ္တိုင္လည္း သြားခ်င္ပါတယ္။
ဒါဟာ ထြက္ေပါက္တခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ လတ္တေလာ ဒုကၡေတြရဲ႕ ျငိမ္းရာ ခ်ဳပ္ရာလို႔ ယူဆတဲ့အခါ သြားႏွင့္သူေတြကို ႏွေမ်ာတဲ့ၾကားကပဲ သူတို႔ကေတာ့ ေအးႏွင့္ျပီလို႔ ခံစားမိပါတယ္။ ခုလည္း ကို၀ဏၰ ေအးႏွင့္ျပီ။

++++++

ကို၀ဏၰ က က်မထက္ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ေလာက္ပိုၾကီးေပမဲ့ ကို၀ဏၰရဲ႕ အႏုပညာေတြက ႏုပ်ိဳလတ္ဆတ္သလို သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ႏူးႏူးညံ့ညံ့ ညင္ညင္သာသာ ေျပာဆို ေနထိုင္ တတ္သူမို႔ ထင္ပါရဲ႕။ က်မက သူ႔ကို ကို၀ဏၰလို႔သာ ေခၚျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကို၀ဏၰနဲ႔ က်မက သူ ေလထန္ကုန္းမွာ လာထိုင္တဲ့ တခါတေလမွသာ သူရွိတဲ့ စကား၀ိုင္းေတြမွာ က်မရွိေနတတ္တာမ်ိဳးနဲ႔ ၾကံဳဆံုျပီး စကားေတြ ေျပာဖူးခဲ့ရတာပါ။ က်မက ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ကို၀ဏၰကို က်မအေဖ ေျပာေျပာေနတာေတြေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့ရတာဆိုေတာ့ ကို၀ဏၰနဲ႔ ဆံုခ်ိန္မွာ က်မက ကို၀ဏၰကို ေတာ္ေတာ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး သိျပီးသားျဖစ္ေနျပီ။ ဒီေတာ့ ကို၀ဏၰနဲ႔ဆံုခ်ိန္မွာ က်မက ေျပာစရာစကားေတြ အဆင္သင့္ ရွိျပီးသား..။ ကို၀ဏၰက စကားေျပာတဲ့အခါမွာလည္း အင္မတန္ သိမ္ေမြ႔ေအးခ်မ္းသူ..။

က်မ အေဖက ကို၀ဏၰတို႔ သားအဖ ညီအကိုေတြရဲ႕ သဘာ၀အုပ္စုကို ေတာ္ေတာ္ ႏွစ္ျခိဳက္သူ။ ဦးသာဓု ကစလို႔ ကိုမင္းလူ အထိေပါ့။ နာမည္ဘယ္ေလာက္မွ မၾကီးဘူးလို႔ လူေတြ ထင္တဲ့ ကိုရူပ ေတာင္ က်မတို႔ သားအဖက သိပ္ၾကိဳက္ၾကတာပါ။ ျပိဳမွာေလလားမိုးရဲ႕..ထဲက ကိုရူပ ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့။ အဲသလိုပဲ ေမာင္၀ဏၰဆိုရင္လည္း “ကတၱီပါ ဘိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း”က စလို႔ “ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ” အထိ..။ ကို၀ဏၰ ဖန္တီးသမွ် က်မ မၾကိဳက္တဲ့ ကား.. မၾကည့္လိုက္ရတဲ့ ကား မရွိ။

“ကတၱီပါဘိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း” ၾကည့္တုန္းကဆိုရင္ က်မ သိပ္ကို ငယ္လြန္းေသးတာမို႔ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိခ်င္။ ဒါေပမဲ့ ျမတ္မြန္ သိပ္လွတာ.. ရိုက္ကြက္ေတြ ပန္းခ်ီဆန္တာ.. ခုထိ မွတ္မိတုန္း။ အဲဒီကားထဲက ေတာင္သမန္အင္းထဲက မယ္ဇယ္ပင္တန္းမွာ ေရေတြ တက္ေနတုန္း အဲဒီထဲက အိမ္ေလးတအိမ္ထဲ ျမတ္မြန္ စိတ္ေဖာက္သြားတဲ့ အခန္းကို ခုထိ မွတ္မိတုန္း။ ေနာက္ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိတာ ဇာခန္းစီးေနာက္ကြယ္မွာ..။ အဲဒီထဲက ျမတ္မြန္ဆိုတဲ့ ဇာတ္၀င္သီခ်င္း (မူရင္းဆိုတဲ့သူ မမွတ္မိေတာ့) “ဘာလိုလိုရယ္.. အို… သူ႔အေပၚမွာကြယ္.. စိတ္၀င္စား.. အေတြးမ်ား ခ်ာလည္.. ရိုးရိုးလား.. ဆန္းဆန္းလား .. ကြဲကြဲျပားျပား မသိျပီကြယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကိုေတာင္ ခုထိ မွတ္မိေနပါေသးတယ္..။ ေျခဖ၀ါးေတာ္ႏုႏု ဆိုလည္း ဒီလိုပဲ.. အရင္က အၾကိဳက္ၾကီးမဟုတ္လွတဲ့ ရႈမ၀စန္းစန္းေအး နဲ႔ ေဇာ္လြင္ကို က်မ ခ်စ္သြားခဲ့ရတဲ့ ရုပ္ရွင္ေပါ့။ အဲဒီထဲက က်မသိပ္ၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းကိုလည္း ခုေတာင္ လြမ္းလာပါတယ္..။ “ခရီးသြားရင္း သီခ်င္းဆိုမယ္.. ငွက္ကေလးမ်ားလိုကြယ္.. ေတာင္ပံခတ္သံ စည္း၀ါးသဖြယ္.. ေလခ်ိဳေအးသံ ကာရန္ႏွယ္.. တြန္က်ဴးသံက သီခ်င္းသားကြယ္..” အဲဒီသီခ်င္းေလး နဲ႔ လယ္ကြင္းေတြ ျမစ္ျပင္ေတြ ပ်ံလႊားငွက္ေတြနဲ႔ က်မတို႔ ျမန္မာေျမရဲ႕အလွေတြကို ျပသြားတာ.. ခုေတာင္ ျမင္ေယာင္လာေသး။

ပန္းေတြနဲ႔ ေ၀.. ကေတာ့ ခုထိ အစြဲလန္းဆံုး ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ထိပ္ဆံုးက ရွိေနတာပါ။ ေအာင္လတ္ နဲ႔ ေ၀့ကို စြဲစိတ္ထဲမွာ တကၠသိုလ္ဟာ ကဗ်ာတပုဒ္လို လွခဲ့တာ..။ ပန္းေတြနဲ႔ ေ၀ ဟာ ၀တၳဳလွသလို ရုပ္ရွင္လည္း လွခဲ့တဲ့ အႏုပညာ..။ ေနာက္ေတာ့ ေႏွာင္းတေျမ့ေျမ့..။ ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ…၊ ေမာင္စိန္ေသာင္း မႏွင္းရည္..၊ ခုနစ္အိမ္တန္းက မဂ်မ္းဘံု.. ခုနစ္စဥ္အလြမ္း..၊ ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ…။ တကားမွ က်မ မေမ့။ ပန္းခ်ီဆန္လွတဲ့ ရိုက္ကြက္ေတြ..။ တကယ့္ကိုမွ အႏုပညာ..။ ကို၀ဏၰရဲ႕ ၀တၳဳေတြ လွသလို ရုပ္ရွင္ကိုပါ လွေအာင္ ရိုက္ခဲ့တာ..။ သူ႔ရုပ္ရွင္ေတြကို က်မ ပန္းခ်ီကားစြဲသလို မ်က္စိထဲ စြဲေနခဲ့တာ။ တကယ္ေတာ့ ကို၀ဏၰ ဟာ သူကိုယ္တိုင္ကိုက အႏုပညာ..။

++++

ကို၀ဏၰ ေနမေကာင္းဘူးလို႔ ၾကားကတည္းက ဒီလိုေန႔ကို မသိမသာ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ရတာပါ။ က်မတို႔ ျပန္မရႏိုင္တဲ့ ဆံုးရံႈးမႈေတြက မ်ားလွျပီေလ..။ ဆံုးရံႈးသမွ်ကလည္း တကယ့္ အစားထိုးမရတဲ့ တန္ဖိုးေတြခ်ည္းေလ..။ ဒါကိုက သဘာ၀တရားရဲ႕ လုပ္ၾကံမႈပဲလား..။ တန္ဖိုးရွိေလ.. ႏွေမ်ာတသရေအာင္ လုပ္ေလ… ထင္ပါရဲ႕။

ေနာက္ထပ္ ေမာင္၀ဏၰရဲ႕ အႏုပညာေျမာက္ ရုပ္ရွင္ေတြ က်မ ဘယ္ေတာ့မွ မၾကည့္ရေတာ့မွာ ေသခ်ာျပီ။ စိတ္ေအးလက္သာ ဖတ္ရတတ္တဲ့ ေမာင္၀ဏၰရဲ႕ စာေတြလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မဖတ္ရေတာ့ျပီ။ ဒါဟာ က်မတို႔က်န္ရစ္ရသူေတြအတြက္ ႏွေမ်ာတသစရာေကာင္းလွတဲ့ ဆံုးရႈံးမႈဆိုေပမဲ့… သြားႏွင့္သူ စာေရးဆရာ ဒါရိုက္တာေမာင္၀ဏၰ အတြက္ကေတာ့ ေအးခ်မ္းရာကို ရသြားတာပါ။ သူဟာ ေလာကၾကီးအတြက္ အႏုအလွေတြ ထားခဲ့ျပီး တာ၀န္ေက်ေက်နဲ႔ ထြက္သြားခဲ့တာပါ..။

အဲဒါေၾကာင့္ ႏွေမ်ာတသ စိတ္ထိခိုက္ရေပမဲ့လည္း ေက်နပ္ဂုဏ္ယူပါတယ္ ကို၀ဏၰေရ..။ ေရာက္ရာဘ၀မွာလည္း ခုလိုပဲ လွပတဲ့ အႏုသုခုမေတြ ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ အႏုပညာရွင္ပဲ ျဖစ္ပါေစ လို႔ က်မ ေလာဘၾကီးၾကီးနဲ႔ ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္ရွင္။

++++++

7 comments:

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

ႏွေမ်ာလိုက္တာ အမရယ္...၊ သူ႔စာေတြ သိတ္ႀကိဳက္တာ သေရာ္စာေတြ ထိထိမိမိေရးတတ္လြန္းတဲ့ ဆရာ၊ သူ႔စာေတြ ဖတ္ရတာ သိတ္ေပ်ာ္တာ၊ ေလာဘႀကီးတယ္ပဲဆိုဆို တကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္ပဲ ေျပာေျပာ ဆရာ့ကို မေအးေစခ်င္ေသးဘူး အမရယ္....။ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာ....

သိဂၤါေက်ာ္ said...

လူေသသြားေပမယ့္ နာမည္ မေသပဲ က်န္ေနဖို႕ဆိုတာ လြယ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ.. သူ့လို အနုပညာရွင္ကေတာ့ နာမည္ထင္က်န္ေနမွာပါ..

ကိုကိုေၾကာင္ေခ်း said...

မေရးခ်င္ရင္ မေရးနဲ. ေမၿငိမ္း

ÁLVARO BÓMEZ CASTRO said...

Hi, Greetings from Santa Marta, Colombia. Congratulations on your blog. I am an educator and I have a blog magazine about literature, film and philosophy. If you want to visit, the address is:
http://alvarogomezcastro.over-blog.es

Unknown said...

ပါေလရာ ေမျငိမ္း..ေလးစားခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြကုိႏွေျမာလိုက္တာ

Myint Soe said...

ဆရာမခင္ဗ်ား
“ၿပိဳမွာေလလားမိုးရဲ႕” က ဆရာေအာင္ျပည့္ေရးတာပါ။

ေမျငိမ္း said...

ဟုတ္ပါတယ္ ကိုျမင့္စိုးေရ..
က်မက ေမာင္ရူပ အေကာင္းဆံုးလုပ္သြားႏိုင္တဲ့ ျပိဳမွာေလလားမိုးရဲ႕ လို႔ တင္စားခ်င္တာပါ။ က်မအေရးမရွင္းလို႔ ျဖစ္သြားတာပါ။ ခုျပင္လုိက္ပါတယ္ရွင္။ ေက်းဇူးပါ။