Feb 5, 2008

ေနခဲ့ေတာ့ ဇန္န၀ါရီ

ဇန္န၀ါရီဟာ က်မ သေဘာက်တဲ့ လတစ္လပါ..။ သူဟာ ႏွစ္သစ္ႏွစ္ဦးကို ၾကိဳတဲ့ လတစ္လျဖစ္သလို သူ႔ရာသီသဘာ၀ ေအးျမျမကို က်မ ခ်စ္တာ။ ဇန္န၀ါရီဆို က်မ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက က်ိဳက္ထီး၇ိုးဘုရားဖူး သြားရင္သြား.. ပုဂံက အာနႏၵာဘုရားပြဲကို အေရာက္သြားရင္သြား... မဟုတ္ရင္ေတာ့ ပင္လယ္ကမ္းေျခ တခုခုဆီ သြား.. ။ အဲသလိုမွပဲ ဇန္န၀ါရီကို ထားခဲ့ရမွာကို ေက်နပ္စရာလို႔ ထင္တာ။ ဇန္န၀ါရီရဲ႕ ႏွင္းစစ မက်တက် ဥတုကို က်မက သိပ္သေဘာက်တာပါ။ ေက်ာင္းသူဘ၀တုန္းကဆိုရင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာ ဇန္န၀ါရီရဲ႕ မနက္ခင္းေတြမွာ ႏွင္းလိုလို ျမဴလိုလိုေတြ ေ၀့လို႔… ကံေကာ္ေတြလည္း ေ၀ျပီ။ ကေလးေတြ ဗန္းေလးေတြကိုယ္စီနဲ႔ ကံေကာ္ေတြ လိုက္ေရာင္းေနျပီ။ အပင္အုပ္အုပ္ေတြဆီကေန တခ်က္တခ်က္ လြင့္လာတဲ့ ဥၾသသံကို ၾကားရျပီ။

ေနာက္ေတာ့ က်မ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘ၀မွာပါပဲ.. အဲဒီဇန္န၀ါရီမွာ အတန္းၾကီး အကိုၾကီးေတြက “ငါ့ကို ဇန္န၀ါရီျပန္ေပး” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ ေက်ာင္းထဲမွာ ထုတ္တယ္။ ဇန္န၀ါရီကို လြမ္းတသသ ခ်စ္တဲ့သူေတြပဲလား..။ ဒါမွမဟုတ္ တကယ္မရေသးတဲ့ လြတ္လပ္ေရးတည္ခဲ့ရာ ဇန္န၀ါရီကိုပဲ ျပန္ေတာင္း ေလသလားး။ က်မကေတာ့ တကယ္ မလြတ္လပ္ႏိုင္ေသးတဲ့ လြတ္လပ္ေရးေန႔ကိုပဲ သတိတရ..။

ေနာက္ေတာ့ ဇန္န၀ါရီမွာ ေမြးတဲ့သူနဲ႔ ဖူးစာဆံု.. က်မရဲ႕ အကိုလိုခ်စ္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ေဇာ္၀င္းထြဋ္ (ကိုညီထြဋ္)က ဇန္န၀ါရီ ၂၁ မွာေမြး.. ဇန္န၀ါရီဆို သူ႔ေမြးေန႔နဲ႔ က်မ ခင္ပြန္းသည္ေမြးေန႔က နီးနီး။ (တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေမခိုင္(ညီထြဋ္ဇနီး)နဲ႔ က်မကလည္း ဇြန္လမွာ ေမြးေန႔ ကပ္လ်က္)။ ဒီေတာ့ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ေတြ ဆက္တိုက္ လုပ္ေနက်.။ ေနာက္ေတာ့ ရုတ္တရက္ၾကီး ရင္ဆိုင္လိုက္ရတာက မႏွစ္က ဇန္န၀ါရီ၂၃ မွာ အေဖလို ခ်စ္ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာၾကီးတင္မိုး ဆံုးပါး..။ က်မခင္ပြန္းေမြးေန႔အစား ဆရာၾကီးအတြက္ ဆြမ္းေကြၽးသာ လုပ္ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ဒီႏွစ္လည္း သီးေလးသီးအျငိမ့္ပြဲ ကျဖစ္ဖို႔ ကူညီစီစဥ္ရတာနဲ႔ ့ က်မရဲ႕ ပရဟိတ အလုပ္ေတြ ရႈပ္..။ အေရးထဲ.. ကြန္ပ်ဴတာက ပ်က္..။ သူ႔ေမြးေန႔ေလးမွာ ဆုေလးေတာင္မွ မေတာင္းျဖစ္..။ တကယ္ေတာ့ သူ႔ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ “ေမြးေန႔လက္ေဆာင္”ဆိုတဲ့ ၀တၳဳေလး က်မ ဘေလာ့မွာ တင္မလို႔ပါ..။ ဒါေပမဲ့……

ဒီတႏွစ္ေတာ့ ဇန္န၀ါရီကို ႏႈတ္ဆက္ရတာ တကယ္ပဲ ဆံုးဆံုးရႈံးရႈံးၾကီး ခံစားရပါတယ္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ။ ဇန္န၀ါရီေနာက္ဆံုးရက္နဲ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီအစရက္မွာ မိုးေတြက အုံံ႔မႈိုင္းေနေအာင္ ရြာလို႔..။

အဲဒီလို လန္းေနခဲ့တဲ့ ပန္းေလးေတြေတာင္

အခါမဟုတ္ မိုးေၾကာင့္ ဒီလို ညႈိးခ်ဳံးလို႔

ဒီရက္ေတြထဲမွာပဲ သူ႔ဘာသာ စာေရး၀ါသနာေၾကာင့္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ဘေလာ့ေရးေနတဲ့ လူငယ္ေလးကို စစ္အစိုးရက ေခၚသြားျပန္သတဲ့..။ အန္တီစုကေတာ့ “ျပည္သူေတြ အေကာင္းဆံုးကို ေမွ်ာ္လင့္သလို အဆိုးဆံုးကိုရင္ဆိုင္ဖို႔လည္း ျပင္ထားရေတာ့မယ္” တဲ့..။ အန္တီ့မ်က္ႏွာေလး ကလည္း ျပိဳေတာ့မယ့္မိုးလိုပဲလို႔ က်မ ခံစားရတယ္။ က်မစိတ္ေတြကလည္း က်မနေဘးက ေကာင္းကင္၀န္းက်င္လိုပဲ အံု႔မႈိင္းေနတယ္..။

ဒီလို ဇန္န၀ါရီၾကီး ဆိုရင္ေတာ့လည္း ေသေသခ်ာခ်ာၾကီးကို ထားခဲ့ခ်င္ပါတယ္..။

ေမျငိမ္း
(၅၊ေဖေဖာ္၀ါရီ၊၂၀၀၈)

2 comments:

Unknown said...

ဒီမွာေတာ့ ဇႏၷ၀ါရီက မေအးဘူးအန္တီရဲ့ အပူဆံုးလျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရာသီဥတု အေကာင္းဆံုးလဆိုေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ားတာကေတာ့ တူပါတယ္။ ကမၻာ့ေဒသမတူလို႔ ရာသီဥတု အပူအေအး ကြာျခားေပမယ့္ ဇႏၷ၀ါရီကေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုးလ အျဖစ္ေတာ့ ေနရာယူေနပါတယ္။

ကုိေပါ said...

ဒီမုိးဒီေလ ဒီလူေတြနဲ႔.......အန္တီ့အေၾကာင္းေတြးရင္ ငုိခ်င္ပါ႔ဗ်ာ။

အန္တီ့စကားအတုိင္းဘဲ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာေတြအားလုံးကုိ ဇြဲလုံ႕လနဲ႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ဆက္လုပ္ၾကရမွာေပါ႔ဗ်ာ။