Apr 5, 2012

ျမန္မာအေမေတြ.. အေမရိကန္သားသမီးေတြနဲ႔ ပ်ိဳးပင္ေပါက္ သေျပညိဳ


တကၠသိုလ္မွာ ဆရာမလုပ္တုန္းက ကိုယ့္ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး ႏွစ္ျခိဳက္စိတ္သက္သက္နဲ႔ ဖတ္လာတဲ့ စာေတြရယ္.. စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ က်က္မွတ္ခဲ့ရတဲ့ စာေတြရယ္ ေၾကာင့္ စာသင္ခန္းထဲကို ၀င္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္မွာ အခက္အခဲရယ္လို႔ မရွိခဲ့သလို ပါပဲ။

ခုေတာ့ ပရဟိတဆရာမအျဖစ္ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားမသိတဲ့ ျမန္မာကေလးေတြ ကိုု စာသင္ကာမွပဲ က်မမွာ ဘာသာစကားသင္ၾကားနည္းေတြ၊ စာသင္ခန္း ကြပ္ကဲ နည္းေတြ.. အရည္အခ်င္း ေစာင့္ၾကည့္ အကဲျဖတ္ျပီး အတန္းတင္ေပးတဲ့ စနစ္ေတြကို က်မ ေလ့လာရပါတယ္။ က်မ သမီးနဲ႔သားကို အိမ္မွာ ကိုယ့္ဘာသာသင္ေနတုန္းကေတာ့ အလြယ္တကူပါပဲ။ သမီးရဲ႕ Level နဲ႔ သားရဲ႕ Level ႏွစ္ခုထဲကို ပံုမွန္သင္သြားရံုပဲေလ။ ခုကေတာ့ ကေလးေတြက အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳး.. အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳး…။

ေသခ်ာ ခြဲျပရရင္.. ကေလး အမ်ားစုက ျမန္မာစကားနားလည္ျပီး ျပန္မေျပာတတ္တာ။ အဲဒီကေလးေတြက အမ်ားစုပါ။ ကေလးတခ်ိဳ႕ကေတာ့ နည္းနည္း အဓိပၸါယ္ေထြျပားေစတဲ့.. ေန႔စဥ္သံုး မဟုတ္တဲ့ စကားေတြဆို နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အားသာခ်က္တခုက သူတို႔က ျမန္မာေက်ာင္းလာရတာကို ေပ်ာ္တာပါပဲ။ က်မငယ္ငယ္ကတည္းက ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလးျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ရမည္ဆိုသလို.. ကေလးေတြ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ျပီး စာကို တကယ္သိနားလည္ဖို႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ကနဦးတုန္းက ေႏြရာသီ ၃လသင္တန္းပဲလို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့တဲ့ သေျပညိဳက ပံုမွန္ တႏွစ္ သင္တန္း ျဖစ္သြားခဲ့ရတာပါ။

+++++++

သေျပညိဳေက်ာင္းေလးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ၾကံဳရတဲ့အခက္အခဲေလးေတြက တခါတေလ ကိုယ့္အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ပဲ ယွဥ္စဥ္းစားျပီး ေျဖရွင္းသြားရပါတယ္။ ဥပမာ.. ကေလးေတြကို ကဗ်ာသင္တဲ့အခါ၊ က-ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ အစခ်ီတဲ့ ဗ်ည္းကဗ်ာမွာေတာင္ ကေလးေတြအတြက္ သ-သေျပညိဳ ေအာင္ပြဲၾကိဳ.. နဲ႔ အ-အမိေျမ တို႔တိုင္းျပည္ ငါတို႔ ခ်စ္တဲ့ ေျမ.. ဆိုတာေတြမွာ ကေလးေတြ အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့  ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ “ေမာင္တို႔ မယ္တို႔ ေက်ာင္းခန္း၀င္ .. အျပံဳးပန္းကို ဆင္.. မဂၤလာပါ ဆရာမ.. ညီညီညာညာ ႏႈတ္ဆက္ၾက” ကဗ်ာက်ေတာ့ အမူအယာနဲ႔ ဆိုရတဲ့အျပင္ သူတို႔အတြက္ နားလည္ လြယ္လို႔ထင္ပါရဲ႕.. အရလြယ္ပါတယ္။ အဲလိုနဲ႔ မမ၀၀ ထထက..၊ ခ်ိဳးကေလး..၊ တို႔ေက်ာင္း..၊ ဖိုးစလံုး ကဗ်ာေတြ သင္လာျပီး အဆင္ ေျပခဲ့တဲ့ တေလွ်ာက္၊ “မယ္ေထြး မယ္ေထြး .. ဘာကိုပ်ိဳး” ဆိုတဲ့ “ဥယ်ာဥ္မႉး” ကဗ်ာ လည္း က်ေရာ၊ သူတို႔ခမ်ာ လွ်ာေတြ ခလုတ္တိုက္၊ အဓိပၸါယ္လည္း ေသခ်ာ နားမလည္ေတာ့ က်မ ေတာ္ေတာ္ ေခၽြးျပန္ေအာင္ ရွင္းျပရပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ သူတို႔ အဲဒီကဗ်ာကို မေပ်ာ္ပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို႔ မေပ်ာ္တဲ့ သူတို႔အတြက္ ခက္တဲ့ ကဗ်ာေတြ ထဲမွာ လူမိုက္ဆိုလွ်င္ ေရွာင္ေသြလြဲလို႔.. မဂၤလာကဗ်ာလည္း ပါပါေသးတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေတြက သူတို႔ အတြက္ တညီတညာတည္း ခက္ခဲေနခဲ့ပါတယ္။ က်မ စိတ္ထင္ေတာ့ သူတို႔အတြက္ ဘာသာစကား မရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ အဲလို ကဗ်ာေတြကို မသိမသာ ေက်ာ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေက်ာ္သြားရခ်ိန္မွာ အဲဒီကဗ်ာေတြထဲက အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စကားလံုးတခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ သူတို႔ ရင္းႏွီးေအာင္ က်မ တမင္ ထည့္ေျပာတာမ်ိဳး လုပ္ယူရပါတယ္။

ဥပမာ… ပ်ိဳးတယ္ဆိုတာ ဘာလဲ..။ ဥယ်ာဥ္ဆိုတာဘာလဲ…၊ မိုးေသာက္ေန၀င္ဆိုတာ ဘာလဲ..၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးဆိုတာဘာလဲဆိုတာမ်ိဳးေတြကို စကားဆက္စပ္ေျပာျပရပါတယ္။ အဲလိုနဲ႔ အဓိပၸါယ္ကို သူတို႔ သိလာေပမဲ့ ကဗ်ာကို အလြတ္ဆိုဖို႔မွာေတာ့ သူတို႔ခမ်ာ ခက္ေနတုန္းပါပဲ။

++++++

က်မတို႔ငယ္ငယ္ကေတာ့ အေဖအေမက မအားရင္ေတာင္ အဖိုးေတြအဖြားေတြဆီက အလ်ဥ္းသင့္သလို ၾကားေနက် ပံုျပင္ေတြ ဆိုရိုးေတြနဲ႔ ဘုရားေဟာတရား တစြန္းတစ ေတြေၾကာင့္ ဒီလိုအေၾကာင္းအရာေတြ စကားသံုးေတြကို တကူးတကရွင္းျပစရာမလိုပဲ သိေနျပီးသားပါ။ ဒါက ဒီက ကေလးေတြနဲ႔ အဓိက မတူတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ သူတို႔က ျမန္မာ့လူေနမႈနဲ႔ စိမ္းတာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ရပ္သံုးရြာသံုးေတြကို မသိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့ ျမန္မာ့ဓေလ့အေျခခံေတြနဲ႔ ဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာေတြ စာေတြကိုေတာင္မွပဲ မွတ္မိႏိုင္ဖို႔ တကူးတက ၾကိဳးစားယူေနရတာပါ။ အဲဒီထဲမွာမွ ကေလးေတြနဲ႔ က်မ ၾကံဳရတဲ့ အခက္အခဲတခုက စာေမးပြဲစနစ္ကိစၥပါ။

+++++++

အႏွစ္ ၄၀လံုး ျမန္မာျပည္ပညာေရးထဲ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့က်မက စာသင္သားေတြကို အရည္အခ်င္းစစ္တဲ့အခါ စာေမးပြဲစနစ္ကိုပဲ ယဥ္ပါးေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါဟာ မရည္ရြယ္ခဲ့တဲ့ ထင္မွတ္မထားခဲ့တဲ့ က်မရဲ႕ အမွားပါပဲ။

+++++++

သေျပေက်ာင္း ေႏြ ၃လအျပီးမွာ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာထက္ပိုျပီး ေအာင္ျမင္တာေၾကာင့္ ဆရာဆရာမေတြေရာ မိဘေတြပါ စိတ္ခ်မ္းသာၾကရပါတယ္။ အေမေတြအားလံုးလိုလို ေျပာၾကတာက၊ သေျပညိဳေက်ာင္းစကာစမွာ သူတို႔ရဲ႕ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းတက္ဖို႔ အေရး ေတာ္ေတာ္ စည္းရံုး ရမယ္.. ေတာက္ေလွ်ာက္ တြန္းတြန္း တိုက္တိုက္ ေက်ာင္းပို႔ၾကရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ထားခဲ့တာပါ..တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြဟာ ျမန္မာစာ ေက်ာင္းလာဖို႔ကို သူတို႔ဘာသာကို စိတ္လိုလက္ရ ရွိလာၾကတာမို႔ စိတ္ခ်မ္းသာ ရေၾကာင္း.. ဆရာ ဆရာမေတြကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကပါတယ္။

ဒါနဲ႔ပဲ က်မကိုယ္တိုင္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္ျပီး ၃လစာ သီတင္းပတ္ ၁၂ပတ္ သင္ထားသမွ် စာေမးပြဲစစ္ျပီး သူ႔အသက္ နဲ႔ Level အလိုက္ ပထမ ၊ ဒုတိယ ၊ တတိယ ဆိုျပီး ဆုေပးမိပါေတာ့တယ္။ ကေလးတိုင္းကိုေတာ့ လက္ေဆာင္ဆုေတြ ေပးေပမဲ့ ပထမ ၊ ဒုတိယ ၊ တတိယဆု ခြဲထုတ္ေပးလိုက္တာဟာ၊ စာေမးပြဲစနစ္၊ အျပိဳင္အဆိုင္စနစ္နဲ႔ မယဥ္ပါးခဲ့တဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးႏုႏုေလးကို မသိမသာ ထိခိုက္သြားေစခဲ့ ပါတယ္။ အဲလိုပဲ ဆုရသြားတဲ့ကေလးေတြကို က်န္တဲ့ကေလးေတြက နည္းနည္းခြဲျပီး ျမင္သြားခဲ့ ပါတယ္။ ဒါက အက်ိဳးမရွိတဲ့ ရလဒ္ပဲလို႔ သိေတာ့ က်မ ေနာက္က်သြားခဲ့ပါျပီ။

က်မကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ ဖြင့္မေျပာၾကေပမဲ့ အေမေတြလည္း သူတို႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကို အားေပး ႏွစ္သိမ့္ရင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ၾကတာကို က်မ ရိပ္မိခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ က်မ ေမ့ထားခဲ့တာက အေမေတြဟာ က်မလိုပဲ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ထဲမွာ အျပိဳင္အဆိုင္ စနစ္ထဲ ၾကီးျပင္းခဲ့ရေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အေမရိကန္မွာေမြး၊ အေမရိကန္ရဲ႕ ကိုယ့္တာ၀န္ ကိုယ္ယူရတဲ့ ပညာယဥ္ေက်းမႈထဲ ေပ်ာ္၀င္ယဥ္ပါးရတဲ့ သား သမီးေတြေၾကာင့္ သူတို႔က ျမန္မာစိတ္ တ၀က္၊ အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈတ၀က္ ရွိေနရသူေတြပါ။

အဲဒီအခါ တကယ္ပဲ မိဘဆရာ ပူးေပါင္းျပီး ကေလးပညာ ေကာင္းရတဲ့ အေမရိကန္ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ရင္းႏွီး ရသူေတြမို႔လည္း သူတို႔ကပါ ကေလးေတြနဲ႔အတူ က်မရဲ႕ ျမန္မာစာသင္ခန္းစာေတြထဲ ၀င္ ဆင္ႏႊဲ ရ တာမို႔ သူတို႔လည္း ကေလးေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ခက္ခဲမႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ မေပ်ာ္ပိုက္မႈေတြကို အတူ ေျဖရွင္းၾကရတာမို႔ က်မ လုပ္လိုက္တဲ့ စာေမးပြဲဆိုတာထဲ အေမေတြပါ ရင္တခုန္ခုန္ ရွိၾကရ ပါေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ က်မ စနစ္ကို ေသခ်ာေျပာင္းရပါေတာ့တယ္။

စာေမးပြဲဆိုတာ ကိုယ္စာ ဘယ္ေလာက္ လိုက္ႏိုင္လဲဆိုတာကို သိခ်င္လုိ႔ ေန႔တိုင္း အတန္းထဲမွာ ပံုမွန္ စစ္တဲ့ သတ္ပံု ေခၚတာမ်ိဳးပဲေနာ္လို႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖစ္ေအာင္ ေျပာရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔.. သင္ခန္းစာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔.. ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ သင္ၾကားေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူတို႔စိတ္ထဲ ရွိတာေလးေတြ.. ေျပာေစခ်င္တာနဲ႔ Evaluation လုပ္ခိုင္းဖို႔ ျပင္ဆင္ရပါ တယ္။ အဓိကကေတာ့ သူတို႔ ပုံမွန္တက္ေနက် ေက်ာင္းလိုပဲ သေျပညိဳေက်ာင္းဟာ ေလ့လာ သံုးသပ္ခြင့္၊ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပခြင့္ နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ သင္ယူခြင့္ေတြ ရွိတဲ့ေနရာေလးဆိုတာကို ကေလးေတြ လက္ခံေအာင္ ျပရတာပါပဲ။

အဲဒီအတြက္ က်မလည္း ၾကိဳးစားရပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်မကလည္း ျမန္မာ အေမ.. ျမန္မာ ဆရာမ ျဖစ္ေနသလို က်မသားသမီးေတြကလည္း အေမရိကန္ တပိုင္း ျဖစ္ေနၾကလို႔ပါပဲ။ ျပီးေတာ့ သေျပညိဳေအာင္ပင္ေလးကလည္း ခုမွ ပ်ိဳးပင္ေပါက္ အရြယ္ သာ ရွိေသးတာကိုးေလ။

၂၁ မတ္လ ၂၀၁၂။

( ျပည္တြင္းထုတ္ Venus News Weekly Journal ပါ အပတ္စဥ္ေဆာင္းပါး-အမွတ္ ၃) 

No comments: