Mar 6, 2008

မမြန္မြန္အိပ္မက္လြင္ျပင္

လာမယ့္ မတ္လ၈ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံတကာအမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔ပါ..။ အဲဒီ အထိမ္းအမွတ္အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး က်င္းပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးညီလာခံတခုထဲမွာ က်မ ေရာက္ေနပါတယ္။ အဲဒီမွာ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးကိစၥေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ ဒုကၡေတြ၊ နစ္နာရမႈေတြ.. ေျပာၾက၊ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾက၊ တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာၾကတာပါ။ အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားၾကီးး.. နယ္ပယ္စံု.. ေဒသစံု.. ကေန လာၾကတာ။ လူမ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသက္အရြယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေနာက္ခံဘ၀ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးမို႔ စိတ္၀င္စားစရာေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။ ဒီကေန႔ အဓိကေျပာျဖစ္ျပီး အမ်ိဳးသမီးတိုင္း အားတက္သေရာ ေဆြးေႏြးၾက တာကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မရိုးႏို္င္တဲ့ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈ(Domestic Voilance) ကိစၥပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ အၾကမ္းဖက္မႈေတြမ်ား က်မျဖင့္ နားေထာင္ရင္း ဘုရားတမိတဲ့အထိပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္၂၀တုန္းက က်မရဲ႕ အစ္မလိုျဖစ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ၾကံဳရတဲ့ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္ခံရမႈ တခုကို မွီးျပီး က်မ ၀တၳဳတိုတပုဒ္ ေရးခဲ့ဖူးတာ အမွတ္ရေနခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီတုန္းက အဲဒီအစ္မက တကယ္ပဲ သတ္ေသခ်င္တယ္လို႔ က်မေရွ႕မွာ မၾကာခဏ ေျပာလြန္းလို႔ ေရးျဖစ္ခဲ့ တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူ တကယ္ သတ္ေသလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ခဲ့ပါဘူး။ သူက အင္မတန္ထက္ျမက္တဲ့အျပင္ ေနရာတေနရာမွာ ေအာင္ျမင္မႈတခု ရေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးလည္း ျဖစ္တာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ က်မက သတ္ေသတယ္ လို႔ မေရးခဲ့ပါဘူး။

ဒါေပမဲ့.. သူ တကယ္ပဲ သတ္ေသသြားခဲ့ပါတယ္..။
အိမ္တြင္းမွာ ေသာကေရာက္ေနရတဲ့ဒဏ္ကို သူ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေသာကကို ဘ၀တခုနဲ႔ လဲသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္ခံရမႈဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဘ၀တုန္းေအာင္ ဘ၀ဆံုးေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အျပင္ ေလာကကို ေအာင္ျမင္ ေအာင္ တည္ေဆာက္မယ့္ အင္အားေတြကိုလည္း ဆုတ္ယုတ္ေစပါလားလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ် ရေတာ့မွာပါပဲ..။ ဒီလိုနဲ႔ က်မတို႔ မိခင္ေကာင္းေတြအပါအ၀င္ အမ်ိဳးသမီးအင္အားေတြ ဘယ္ေလာက္ကို ဆံုးရႈံးခဲ့ျပီလဲ..။ လူေတာ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ကို အလဟႆ ဆံုးရႈံးခဲ့ျပီလဲ..။


မမြန္မြန္အိပ္မက္လြင္ျပင္

(တစ္)

ဒါက အိပ္မက္ပဲ ျဖစ္သည္။

မြန္က တကယ့္တကယ္ ေမွာင္မိုက္ေသာ ကၽြန္းသားအေခါင္းထဲမွာ လဲေလ်ာင္းေန၏။ သံစို႔ေတြ ရိုက္ပိတ္ထားတဲ့ ဥေရာပပုံစံ အေခါင္းထဲမွာ မမြန္းမက်ပ္လဲေလ်ာင္းလို႔၊ ျပင္ဆင္သူတို႔အလိုက် လွပတဲ့အနိဌာရုံမ်က္ႏွာနဲ႔ မြန္ကိုယ္တိုင္ႏွစ္သက္မက္ေမာတဲ့ ဆံပင္ရွည္ကို သည္အတုိင္းဖားလ်ားခ်လို႔။ မြန္႔ရင္အစုံေပၚမွာ ေရေမႊးႏွင္းဆီ ပန္းတစ္စည္းနဲ႔။

မြန္႔အေခါင္းအနီးတြင္ ေမေမ ငိုေနသည္။ ေဖေဖႏွင့္ ေမာင္ႏွမမ်ားက ၀မ္းနည္းေၾကကြဲေနၾကသည္။ ေမာင္က ေတာ့ စိတ္ထိခိုက္ခံစားရစြာ ႏႈတ္ခမ္းကို ဖိကိုက္ေန၏။

မြန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျမင္ၾကည့္ခဲ့ပါသည္။
သည္စ်ာပန၌ မွန္သားအေခါင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္းသားအေခါင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ ပိုင္ရွင္မရွိသည့္ စ်ာပနတခုလို ဖ်ာျဖင့္ လိပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္၏။ ေနာက္ဆုံး... အျပင္အဆင္အျဖစ္ ေရေမႊးႏွင္းဆီတစ္စည္းသာမက မြန္ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးလွေသာ စိန္ပန္းျပာမ်ားလည္း ပါေနႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္၊ ပန္းတစ္စည္းတေလမွ်ပင္ မပါဘဲလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္၏။ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္ေသာ အေနအထားမွသည္ လူမသိသူမသိ နာေရးကိစၥတစ္ခုအထိ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ျဖစ္ေစ ေသသူအားလုံးမွာ ဤ တစ္ခရီးတည္းျဖစ္သည္ကို မြန္သိပါသည္။

မြန္ အေ၀းႀကီးကို ေတြးၾကည့္ခဲ့ပါသည္။ တည္ရွိၿပီးသမွ် အရာရာတိုင္း ပ်က္စီးၾကမည့္ သဘာ၀အတိုင္း မည္သူမဆို ေသလြန္ျပီးသည့္ေနာက္မွာ စက္ဆုပ္ရြံရွာစရာအတိ ျဖစ္လိမ့္မည္္။ ၾကာလွ်င္ေတာ့ မြန္႔ကို အားလုံးက ေမ့သြားၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္၊ ေမ့သြားေလာက္သည့္အခ်ိန္ မတိုင္မီအတြင္းမွာေတာ့ ေသသူ တို႔က ရွင္သူတုိ႔၏ ႏွေျမာတသမႈ၊ လြမ္းဆြတ္မႈႏွင့္ အေကာင္းအျမင္ကို ခံယူရရွိႏိုင္ေသး၏။ ဤအေတြးကို ေတြးမိစဥ္မွာေတာ့ ေသျခင္းကို မြန္ခ်စ္သည္။ ေၾကကြဲဖြယ္၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္၊ ႏွေျမာတသဖြယ္၊ သတိတရား ရဖြယ္ျဖစ္ေသာ နာေရးကိစၥသည္ ဤေနရာမွာေတာ့ အျမင္ၾကည္လင္ႏိုင္လွ်င္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ အခမ္းအနားတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု မြန္ထင္သည္။

သို႔ေသာ္ … ဒါကအိပ္မက္ျဖစ္သည္။

(ႏွစ္)

ေမာင့္ကို မြန္ ခ်စ္သည္။ ေမာင္ကလည္း မြန္႔ကို ေကာင္းစြာခ်စ္ခဲ့ေၾကာင္း မြန္ယုံပါသည္။ မြန္ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးခဲ့ေသာ ကဗ်ာေတြ ေရးႏိုင္သည့္ ေမာင့္မွာ ေနေလာင္ၫိုညစ္ေသာ အသားအေရာင္ရွိသည္။ ရွည္လ်ား၍ ၿဖီးသင္ေလ့မရွိေသာ ဆံပင္ပြပြလည္း ရွိသည္။ ျဖစ္သလို ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိေသာ လည္ကတုံး အကၤီ်ျဖဴမ်ားလည္း ရွိသည္။ ခပ္က်ဲက်ဲေပါက္ေနေလ့ရွိေသာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊးငုတ္တိုမ်ားလည္း ရွိသည္။ ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူးတန္းေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေသာ ေက်ာင္းသားကဒ္ျပားတစ္ခုလည္း ရွိေသး သည္။

မြန္႔ကိုခ်စ္ေၾကာင္းေျပာခဲ့ေသာေမာင့္မွာ မြန္စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးေသာ အသားျဖဴျဖဴ မရွိ။ သပ္ရပ္ေသာ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈမ်ိဳး မရွိ။ သိမ္ေမြ႔တည္ၿငိမ္ေသာအသြင္ မရွိ။ တည္ၾကည္ေလးနက္၍ ၾသဇာျပည့္၀ေသာ အသံမ်ိဳး လည္း မရွိ။

မြန္႔ကိုခ်စ္သည္တဲ့။ ‘ခ်စ္ျခင္း’ ဆိုသည္ကို ေမာင္ အမွန္တကယ္ ခ်စ္ေၾကာင္း မြန္ယုံသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္၊ ေမာင့္ကိုေျပာပေလာက္ေအာင္ မစြဲမက္မိပါဘဲလ်က္ ေမာင့္ ‘ခ်စ္ျခင္း’ကို ခ်စ္မက္စြာ ေမာင့္ကို မြန္ခ်စ္ခဲ့သည္။

ၿပီးေတာ့ ေမာင္သည္ မြန္တစ္ေယာက္တည္းကိုသာ ခ်စ္ျမတ္ေၾကာင္းႏွင့္ မြန္မွတပါး အျခားမိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ လုံး၀မပတ္သက္ေၾကာင္း မြန္သိပါသည္။ ခ်စ္သူဘ၀တုန္းက မြန္႔ကိုခ်စ္ခဲ့သလိုပင္ လက္ထပ္ၿပီးဘ၀၌လည္း မြန္႔ကိုခ်စ္ေၾကာင္း မြန္ယုံၾကည္ပါသည္။ ထိုသို႔ အတူ၊ ဘ၀သည္ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့၏။

(၃)

အလြန္႔အလြန္ ဆူပူမာန္မဲတတ္ေသာအေမႏွင့္ အတၱႀကီးသလို ေဒါသျပင္းေသာ အေဖတုိ႔သည္ မြန္႔အျပင္ အေဖၚအျဖစ္ ဆိုးသြမ္းလြန္းေသာ ေမာင္ေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ လွသေလာက္ မာန္္မာနႀကီးေသာ ညီမေလး တစ္ေယာက္ကို ေမြးဖြားေပးခဲ့ပါသည္။ ၿပီးေတာ့့ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႔မႈကင္းၿပီး ေမတၱာတရားမရွိေသာ မိသားစုဘ၀ကို ဖန္တီးၾက၏။

အေမက အေဖအပါအ၀င္ တစ္မိသားစုလုံးကို ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခားဘဲ ႀကဳံရင္ႀကဳံသလို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္မွသည္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္အထိ ဆူပူျငဴစူေနေလ့ ရွိသည္။ ဒါကို အေဖကလည္း မႏွစ္ၿမိဳ႕ပါ။ မြန္တို႔ေမာင္ႏွမသုံးဦးစလုံးကလည္း သေဘာမက်ၾကပါ။

အေဖကလည္း အေမအပါအ၀င္ အိမ္ေထာင္စု၀င္အားလုံးအေပၚ ေဒါသႀကီးစြာ ဆက္ဆံတတ္၏။ အရက္ ေသာက္တတ္သူ မဟုတ္ပါဘဲလ်က္ ေအာ္ဟစ္ဆူပူေသာ ၀ါသနာႀကီးသည္။ ႀကဳံလ်င္ႀကဳံသလို အၾကင္နာမဲ့စြာ ရိုက္ႏွက္ဆုံးမတတ္ေသးသည္။ ဒါကို ေမေမက လုံး၀မႀကိဳက္။ မြန္တို႔ေမာင္ႏွသုံးဦးစလုံးကလည္း မေက်နပ္ၾက။

ေမာင္ေလးကေတာ့ သူထင္လွ်င္ထင္သလို မည္သူ႔ကိုမ် မငဲ့ကြက္ဘဲ ဆိုးသြမ္းတတ္၏။ အေဖအေမႏွင့္ အမျဖစ္သူမြန္တို႔အေပၚ ဂါရ၀တရား ကင္းမဲ့သည္။ ညီမငယ္အေပၚတြင္လည္း အၫွာအတာမရွိ။ ဆိုးသြမ္းေသာ သက္တူရြယ္တူလူငယ္အားလုံး၏ ဆိုးသြမ္း နည္းေပါင္းစုံျဖင့္ ဆိုးသြမ္းေသာေၾကာင့္ အိမ္မွာ သူ႔ကို မည္သူမွ် မခ်စ္ၾက။

ညီမငယ္သည္လည္း သူ႔မာနႏွင့္သူပဲ ျဖစ္သည္။ အစ္မျဖစ္သူ မြန္႔အေပၚ ေနရာတကာတြင္ လိုက္ၿပိဳင္သည္။ အမွားအယြင္းလုပ္ျပီးေတာ့ အေဖအေမက ဆုံးမသည္ကိုပင္ မနာခံခ်င္။ အစ္ကိုအေပၚတြင္လည္း ေစတနာမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကိုလည္း မည္သူမွ် မခ်စ္ၾကပါ။

မြန္ကေတာ့ သူ႔ကိုလည္း မည္သူကမွ် မခ်စ္ေၾကာင္းသိသည္။ မြန္ကလည္း မည္သူကိုမွ် ခ်စ္၍မရ။ သူ႔ကိုယ္သူလည္း မိသားစုအေပၚ ေကာင္းႏိုင္သူအျဖစ္ မယုံမွတ္ခဲ့ပါ။ မြန္႔ရဲ႕အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ဘ၀သည္ ဤသို႔ျဖင့္ပင္ ပူျပင္းခဲ့သည္။ အိမ္မွာ စိတ္ကို ဖိေထာင္းခံရျခင္း၊ အဆိုးဘက္ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ျခင္း၊ ေသေဖၚၫွိျခင္း၊ ေစာင္းေျမာင္းကဲ့ရဲ႕ျခင္းတို႔ျဖင့္ ဘ၀ကို မေက်နပ္စြာ ေနထိုင္ခဲ့ျပီးေနာက္မွာေတာ့ အျပိဳင္အဆိုင္ စိတ္မ်ားျဖင့္ ၾကိဳးပမ္း၍ ျမန္မာစာ မဟာ၀ိဇၨာတန္းအေရာက္မွာ ေမာင္နွင့္ေတြ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္။

အဲဒီမွာ အျမဲတေစပူေလာင္ေနေသာ မြန္႔ရင္သည္ လံုး၀ ျငိမ္းခ်မ္းသြားရေတာ့သည္။ ခ်စ္ျခင္းကို မခံစားခဲ့ရဖူးသူ ပီသစြာ မြန္႔ကို ေမာင္က ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ ေမာင့္ကို မြန္ ခ်စ္ရပါသည္။ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ တကယ့္အိပ္မက္ လိုပါပဲ။

(ေလး)

မြန္က ၀တၳဳႀကိဳက္သည္။ ေမာင္ႏွင့္လက္မထပ္ျဖစ္ခင္ ကာလမ်ားစြာက တင္းက်ပ္စိတ္တို႔ ေျပရာအျဖစ္ မြန္ အခ်စ္၀တၳဳမ်ားစြာ ဖတ္ပါသည္။ အခ်စ္၀တၳဳမ်ားစြာမွာ မြန္အဖို႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေနရမွာ၀င္၍ စိတ္ကူးယဥ္ေပ်ာ္ရသည္မွာ အေမာ။ ေမာင္ႏွင့္လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မဖတ္ျဖစ္ ေတာ့ပါ။ ေမာင္ႏွင့္မြန္တို႔၏ဘ၀မွာ ၀တၳဳတကာတို႔ထက္ ပို၍ ဖတ္ေကာင္းေသာ အခ်စ္၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေနၿပီဟု မြန္ျမင္ေသာေၾကာင့္ ပါပဲ။ ၿပီေတာ့လည္း မြန္က ၀တၳဳေတြထက္သာေအာင္ပင္ တုပ ေနႏိုင္သည္။

တခါတရံေတာ့လည္း မြန္႔ကိုမြန္ ရယ္ေမာျဖစ္ေသးသည္။ ၀တၳဳေတြထဲလို ေမာင့္ကို ေဆးလိပ္ ျဖတ္ခိုင္းျခင္း၊ သပ္ရပ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးျခင္းတို႔ကို သတိရမိသည့္အခါမ်ား၊ တခါတရံ မြန္႔စကားကို ေမာင္နားမေထာင္။ လြယ္လြယ္ႏွင့္ေျပာဆိုမရေသာအခါမ်ားမွာ ’စိတ္ညစ္္တယ္’ဟု ညည္းရသည္မ်ားကပင္ ေပ်ာ္စရာျဖစ္ေနျခင္းတို႔ အတြက္ ၀တၳဳမ်ားႏွင့္ယွဥ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရယ္သြမ္းေသြး မိပါသည္။

ၿပီးေတာ့၊ မြန္ ေက်နပ္ေနတာတစ္ခု ရွိေသး၏။ ယင္းမွာ ေမာင္ႏွင့္မြန္တို႔၏ ဆက္ဆံေရးျဖစ္သည္။ ေမာင္ႏွင့္မြန္ ဘယ္ေသာအခါမွ် စကားမ်ားရန္ျဖစ္ဖူးသည္ဟူ၍မရွိခဲ့ဘဲ၊ မြန္ အလြန္ရြံ႕မုန္းေသာ အေဖႏွင့္အေမတို႔၏ ရန္မီးလွ်ံ တၿငီးၿငီးေတာက္ေလာင္ေသာ အိမ္ေထာင္ေရးမ်ိဳး ျဖစ္မလာျခင္းအတြက္ပဲ ျဖစ္သည္။

ၿပီးေနာက္၊ မြန္ ေနာက္ထပ္ ေက်နပ္တာတစ္ခု ရွိေနေသးျပန္၏။ ယင္းမွာ၊ ေမာင္ႏွင့္မြန္တို႔၏ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သည့္ ေမတၱာလႊမ္းေသာဘ၀သည္ အိပ္မက္မဟုတ္ဘဲ တကယ္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္သည္။

(ငါး)

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ျဖင့္၊ ေမာင္သည္ သူဖ်က္ဆီးႏိုင္သမွ် အားလုံးကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ေတာ့သည္။ မြန္၏ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ အိပ္မက္ဆန္ဆန္ ဘ၀ကေလးမွာ ပ်က္သြားရျပန္သည္။ အိမ္ေထာင္သက္ လ အတန္ၾကာမွာ ေမာင္ အရက္ေသာက္ေသာက္တတ္လာသည္။ အရက္ေသာက္တတ္လာသည္ဆိုျခင္းထက္ အရက္ျပန္ေသာက္သည္ဆိုျခင္းက ပို၍မွန္မည္ ထင္၏။ မဂၢဇင္းတြင္ ကဗ်ာပါလာေသာ အထိမ္းအမွတ္မွသည္ ဘာမွမျဖစ္ဘဲေနျခင္း အထိမ္းအမွတ္ အထိ ပြဲေတြ ဆက္လာသည္။

ေမာင္ တခါတရံ အရက္ေသာက္ျခင္းကို ခ်စ္သူဘ၀ကပင္ မြန္ သိခဲ့ဖူး၏။ ထိုစဥ္က၊ ၀တၳဳေရးသူ ကဗ်ာေရးသူ အေတာ္မ်ားမ်ား အရက္ေသာက္တတ္ေၾကာင္း မြန္သိေသာ္လည္း ေမာင္က အၿမဲတေစ ေသာက္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း မြန္ကိုယ္တိုင္လည္း ဇီဇာေၾကာင္လြန္းသူ မဟုတ္၍တစ္ေၾကာင္း၊ ေမာင့္ကို ခ်စ္လြန္းသည့္စိတ္ျဖင့္ ၫွာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း မြန္ မတားျဖစ္ခဲ့။ ေမာင္က အၿမဲေသာက္ ေနတာမွမဟုတ္ဘဲ။ ေရာဂါျဖစ္မွာ ပူစရာမရွိေသးဘဲ ဆိုၿပီး မြန္ မတားျမစ္ခဲ့တာပါေမာင္။

အခုေတာ့၊ ေရာဂါျဖစ္ေအာင္ ေသာက္သည္ကမွ ေတာ္ဦးမည္။ မူးရမ္းၿပီးရိုက္ႏွက္တတ္သည္က မြန္႕ရဲ႕ စိတ္ႏွင့္ ဘ၀အေပ်ာ္ကို လုံး၀ ေသဆုံးေစေတာ့သည္။ ႏုႏုနယ္နယ္ ခ်စ္တတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္က မူးျပီး ၾကမ္းရမ္း တတ္လိမ့္မယ္လို႔ မြန္ ဘယ္ထင္ထားလိမ့္မလဲေမာင္။ သာမန္ အေၾကာင္းသိသူေတြကလည္း ေမာင္ ဒီလို ရန္ျပဳတတ္လိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္ထင္ၾကမလဲ။ မြန္႔ဘ၀ ငရဲျပန္က်ျပန္ၿပီ။ မူးရမ္းရိုက္ႏွက္တတ္တဲ့ လင္သား တစ္ေယာက္ကိုလည္း မြန္ စက္ဆုပ္တယ္ေလ။

ေမာင့္ညမ်ားကို အရက္ပိုင္၏။ ေမာင့္ေန႔မ်ားကိုေတာ့ မြန္က ပိုင္သည္။ နံနက္လင္းတိုင္း ညက အျဖစ္အပ်က္ တို႔ကို မြန္ျပန္ေျပာေသာအခါ ေမာင္က ဘာမွမသိစြာ ျပန္လည္ ယုယေခ်ာ့သည္။ မြန္သိေသာ အပါယ္ ေလးပါးထဲမွ ’ေန႔စံ၊ ညခံ၊ အသူရကယ္ဘ၀’ ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးပဲထင္၏။ ဒါလည္း ဘာမွမၾကာပါ။ ေနာက္ဆုံးတြင္၊ ေမာင့္ကို အရက္က လုံး၀ ပိုင္သြားေတာ့သည္။ မြန္ တကယ္ပဲ ငရဲက်ရၿပီ။

(ေျခာက္)

‘ဒါဟာ အိပ္မက္ျဖစ္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ’ ဟု မြန္ ေတြးသည္။ တကယ္ေတာ့ အိပ္မက္ မဟုတ္။ မြန္ အားငယ္သည္။ မြန္နာက်င္ရသည္။ သို႔ေသာ္ တ္ုိင္တည္ရမည့္သူ မရွိ။ ခုိလႈံရမည့္သူ မရွိ။ ‘အေမ့အိပ္ျပန္မယ္’ေျပာ၍လည္း မျဖစ္။ တခုလပ္ဘ၀ကိုလည္း မြန္ ေမာင့္ကိုေၾကာက္သည္ထက္ ပို၍ ေၾကာက္ပါသည္။

ထြက္ေပါက္ရွာဖို႔ မြန္စဥ္းစားရျပန္ၿပီ။ ပိတ္ေလွာင္ေနေသာ မီးျပင္းတို႔မွာ ေနရာလပ္ မရွိ။ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စိတ္ထင္ရာေလွ်ာက္လုပ္ၾကည့္ေသာ ေဆာက္တည္ရာတို႔လည္း ကင္းမဲ့ခဲ့ၿပီ။ မြန္ ေသလိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္။ ဟုတ္တယ္… ေသမွ ေကာင္းမယ္။ မြန္စဥ္းစားမိသည္က ေသျခင္းတရားပဲ ျဖစ္သည္။ မြန္ေသေသာအခါတြင္မွ သူတုိ႔ မြန္႔ကို ခ်စ္ရေကာင္းမွန္း သိမည္။ ႏွေျမတသရ ေကာင္းမွန္း သိမည္။ မြန္ ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္္။ ဟုတ္တယ္၊ မြန္ေသမွပဲ ေအးမယ္ေမာင္။

မြန္ ဘာလုပ္ရမလဲ။ လည္တိုင္ကို ပြတ္သပ္ၾကည့္သည္။ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေသပစ္ဖိုု႔ေတာ့ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ေသြးေၾကာေတြကို စမ္း ၾကည့္သည္။ ဓါးျဖင့္ လွီးျဖတ္ရမည္ကို မ၀့ံရဲ။ ေဆး(သို႔) အဆိပ္တစ္ခုခုကိုလည္း မသုံးရဲ။ ၿပီးေတာ့၊ ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီး ပီသစြာ ‘အဖန္ငါးရာ၊ ငါးကမၻာ’ ဆုိတာကို မြန္ ေၾကာက္ေနျပန္သည္။ ေနာက္ဆုံးမွာ၊ မြန္႔လမ္း အားလုံး ပိတ္ဆို႔သြားၾကသည္။ မြန္႔ဘ၀သည္ မီးလို ပူ၏။ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေအးျမေတာ့မည္ မဟုတ္။

ဒါဟာ… အိပ္မက္ျဖစ္ရင္ေကာင္းမွာပဲေမာင္။

(ခုနစ္)

ဒါက အိပ္မက္ျဖစ္သည္။
မြန္က တကယ့္တကယ္ေမွာင္မိုက္ေသာ ကၽြန္းသားအေခါင္းထဲမွာ လဲေလ်ာင္းေန၏။ သံစို႔ေတြ ရိုက္ပိတ္ထားတဲ့ ဥေရာပ ပုံစံ အေခါင္းထဲမွာ မမြန္းမက်ပ္ လဲေလ်ာင္းလို႔၊ ျပင္ဆင္သူတို႔အလိုက် လွပတဲ့အနိ႒ာရုံမ်က္ႏွာနဲ႔ မြန္ကိုယ္တိုင္ႏွစ္သက္မက္ေမာတဲ့ ဆံပင္ရွည္ကို သည္အတိုင္း ဖားလ်ားခ်လို႔။ မြန္႔ရင္အစုံေပၚမွာ ေရေမႊးႏွင္းဆီ ပန္းတစ္စည္းနဲ႔။

ဒါေပမဲ့… ဒါက.. အိပ္မက္ျဖစ္သည္။


ေမၿငိမ္း
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း (၁၉၈၈-ၾသဂုတ္လ)

ပံုကို ဒီက ယူပါတယ္။

7 comments:

တန္ခူး said...

မြန္႕အေၾကာင္းဖတ္ၿပီး မြန္းၾကပ္သြားတယ္'မ'ရယ္။ ဘဝဆိုတာ ကိုယ္က အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေ႐ြးခ်ယ္ပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ေပမယ့္ သူျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္သြားတတ္တယ္ေနာ္။ ေမတၱာတရားနဲ႕ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့လာတဲ့အခါ 'အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္ခံရမႈ' ေပါက္ဖြားလာပံုပဲ။ အျပင္မွာ မြန္တကယ္သတ္ေသသြားသတဲ့လား။ မြန္တရားရိပ္ကို မစဥ္းစားနုိင္ခဲ့ေလာက္ေအာင္ ပူေလာင္ေနခဲ့မွာပဲ။ 'မ'ေရ...ဘယ္အေၾကာင္းအရာေလးျဖစ္ျဖစ္ ရသေတြထံုလြွမ္းနုိင္ေအာင္ ေရးနုိင္စြမ္းတဲ့'မ'ကို ကၽြန္မ႐ူးသြပ္တာ မလြန္ပါဘူးေနာ္။

ေမျငိမ္း said...

တန္ခူးေရ.. အျမဲတမ္းလိုလို တခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ခ် ခံစားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတကယ္ တင္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္..လူၾကီးေတြေျပာသလိုပဲ အိမ္ေထာင္ေရးဟာ ထီထိုးရသလိုပဲဆိုတာ..ဒါေပမဲ့ အဲဒါကို အမ်ိဳးသမီးေတြ က အရႈံးမေပးဘဲ စနစ္တက် ခုခံရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါ တယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြေၾကာင့္လည္း ပါတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ စိစစ္ေရးေၾကာင့္ ေရးလို႔ မရတဲ့ ျပႆနာေတြလည္း မြန္႔မွာ ရွိေသးတာေလ..။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သတ္ေသေလာက္တဲ့အထိ ျဖစ္သြားရတာပါ။
က်မကို အားေပးတဲ့အတြက္လည္း ေက်းဇူးပါ..။

YeKyawAungMDY said...

.....တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ခံစားေရးဖဲြ႕ထားတာ.......ေတာ္ေတာ္ရသေျမာက္တယ္....ဖတ္ၿပီးခံစားၾကည့္သြားတယ္ အမေရ...အိမ္တြင္း အၾကမ္းဖက္မွဳေတြမွာလည္း ေယာက်ၤားေတြကို မိန္းမ ေတြက အၾကမ္းဖက္တာလည္းရွိတယ္ အမေရ.....အဲဒါေလးလည္း မေရးဘူးလား.....ဟဲဟဲ...

pandora said...

စိတ္ကူးယဥ္တာနဲ႕ လက္ေတြ႕ဘ၀ ကြာဟၾကတဲ့အခါ လို႕လည္း နားလည္မိတယ္။ ဘ၀ကို ခံုမင္ဖို႕အတြက္ ဘာအဓိက လုိပါလိမ့္။
တခ်ိဳ႕ အိပ္မက္ေတြက အိပ္မက္ထဲမွာပဲ ေကာင္းပါတယ္။

s0wha1 said...

မြန္႕ဘ၀ကလည္း မေတြးရျေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္စရာႀကီး။

ေမျငိမ္း said...

ကိုရဲေရ.. ဟုတ္ပါ့.. အမ်ိဳးသမီးေတြက အၾကမ္းဖက္တာလည္း ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေယာက်ာ္းေတြမွာက ထြက္ေပါက္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတဲ့အျပင္ ခြန္အားအရာကလည္းသာတာမို႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြေလာက္ေတာ့ အျဖစ္မဆိုးၾကဘူးထင္တာပဲ..ဒါေၾကာင့္ မေရးျဖစ္တာပါ..ဟဲဟဲ..။

အရီးပန္ေရ..ဟုတ္တယ္..စိတ္ကူးနဲ႔လက္ေတြ႔ကြာၾကတဲ့ ကိစၥေတြပါပဲ..။ ဒါေပမဲ့ မြန္ကလည္း စိတ္ၾကီးလြန္းတယ္။ ပီးေတာ့ အမ ေရးမရလို႔ ခ်န္ခဲ့ရတဲ့ တကယ့္အျဖစ္ဆိုးေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္..။

ဆိုး၀ွက္ေရ..
အဲဒါထက္ဆိုးတဲ့ မိသားစုဘ၀ေတြ ေလာကၾကီးထဲ အမ်ားၾကီးရွိတယ္..။ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ။

Toe said...

ဆရာမေရ… ဆရာမ၀တၱဳေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဖတ္မိေပမယ္. တခါမွ ၀င္မေရးဘူးဘူး။ ရသစာေပ အေရးေကာင္းျပီး လူ့သဘာ၀ကိုျမင္တတ္တဲ့ ဆရာမကိုေလးစားပါတယ္။ မြန္လို အမ်ိဳးသမီးေတြအမ်ားၾကီးပဲေနာ္။ ဒါထက္ထူးဆန္းတာက ကိုယ္တိုင္က ပညာ(ဘဲြ့ ၃ ခု၊ ၂ ခုက ျပည္ပက)၊ ဂုဏ္ (ျပည္တြင္းရံဳးမွာ အရာရွိ၊ ျပည္ပမွာ သုေတသနမွဴး)၊ ဓန (မ်ိဳးရိဳးစဥ္ဆက္ခ်မ္းသာျပီး အရာရွိ သမီး)၊ ေအးခ်မ္းျပီးယဥ္ေက်းတဲ့မိသားစုကလာတဲ့ အသက္ ၃၀ သာသာအရြယ္ မိန္းမတစ္ေယာက္။ သူမကေတာ့ စိတ္သိပ္တိုလြယ္ေသာ။ ဆူပူေအာ္္လြယ္ေသာ။ စိတ္မထင္လ်င္ ခေလး တစ္ေယာက္လိုပင္ ဒါဏ္ေပးတတ္ေသာ။ ရိုက္နွက္တက္ေသာ (ရီးစားဘ၀ထဲက) ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ကို ခြန္းတံု့မျပန္ပဲ ျဖည့္ဆည္းေနတယ္ ဆရာမေရ။ ဒါမ်ိုဳးဘ၀ေတြကို ျမင္သာဖို့ ေရးေပးပါလို့။

ေလးစားစြာျဖင့္
တိုး