Mar 31, 2008

အိပ္မက္ခ်ည္တိုင္

ဆိုး၀ွက္ကေလး Tag တဲ့ "ဇာတိေျမ"ပို႔စ္ကို ေရးခ်ိန္မွာ က်မငယ္ငယ္က ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း ေက်ာက္မဲျမိဳ႕မွာ ေနဖူးတာ ထည့္ေရးျပီးသားပါ..။ အဲဒီေက်ာက္မဲျမိဳ႕အနားက က်မ ခ်စ္တဲ့ နမ့္ဟူးေတာင္းရြာကေလးအေၾကာင္း ၀တၳဳတိုတပုဒ္ ေရးခဲ့ဖူးတာလည္း ေၾကာ္ျငာ၀င္ထားခဲ့ပါတယ္။ ခုေတာ့ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဒီတေလာ က်မ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနဲ႔ ေလးလံေနတာမို႔ စာလည္း အသစ္မေရးႏိုင္တာနဲ႔အတူတူ.... အဲဒီ၀တၳဳေလးပဲ တင္ေပး လိုက္ပါတယ္။
အိပ္မက္ခ်ည္တိုင္


ခုတေလာမွာေတာ့ သူက သူငယ္ငယ္ကေနခဲ့ဖူးသည့္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းေက်ာက္မဲၿမိဳ႕အနီးရွိ နမ့္ဟူးေတာင္း ရြာကေလးကိုပဲ ေျပးသြားလိုက္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ မၾကာခဏ လြမ္းဆြတ္သတိရေနေတာ့သည္။ ခုဆို အဲဒီရြာကေလးနဲ႔ ခြဲခဲ့ရတာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေတာင္ရွိၿပီပဲ။

အဲဒီတုန္းက၊ တကယ္တမ္း သူေနခဲ့ရတာက ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕ေပၚမွာျဖစ္သည္။ သို႔ေပမဲ့ သူကေတာ့ သူေပ်ာ္သည့္ နမ့္ဟူးေတာင္းမွာပဲ မၾကာခဏ သြားေနခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့၊ သူ႔ဘ၀၌ ရွမ္းျပည္မွာ ေနခဲ့ဖူးေသာ ကာလကို ျပန္ေတြးမိလွ်င္လည္း သူက နမ့္ဟူးေတာင္းကိုပဲ စြဲျမင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

စင္စစ္... နမ့္ဟူးေတာင္းကုိသာ သူသတိရသည္ဟုဆိုေသာ္လည္း သူ႔ရင္ထဲမွာ တကယ္စြဲေနတာ က နမ့္ဟူးေတာင္းရြာထဲရွိ သူေနခဲ့ဖူးေသာအိမ္ကေလးရွိရာ ၀န္းက်င္တစ္၀ိုက္ကိုသာျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့၊ ခုခ်ိန္ထိ သူေရးဆြဲခဲ့ဖူးသမ် ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာလည္း အဲဒီ ပတ္၀န္းက်င္ျမင္ကြင္းကေလးကို ေရးဆြဲထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား အေရအတြက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနခဲ့သည္။ သည္ေနရာမွာ၊ သူေျပာခ်င္တာက အဲဒီ နမ့္ဟူးေတာင္းကို သူ ဘယ္ေလာက္ စြဲလန္းခဲ့သလဲ ဆိုတာ...။ ၿပီးေတာ့... အဲဒီလို ဘာေၾကာင့္ စြဲလန္းခဲ့သလဲ ဆိုတာကိုပဲ ျဖစ္သည္။

+++++

နမ့္ဟူးေတာင္းကိုေရာက္ခဲ့စဥ္က သူ အသက္ကိုးႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမည္။ အံ့ၾသစရာ ေကာင္း ေလာက္ေအာင္ ပင္ သူသည္ ထိုိအရြယ္ကေလးမွာပင္ ပတ္၀န္းက်င္ကို အလြန္ ခံစားတတ္ခဲ့သည္။ အဲဒီ နမ့္ဟူးေတာင္းကုိ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း သူ အျပည့္အ၀ ခံစားလိုက္ရသည္က ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္ သြားရျခင္းျဖစ္သည္ကို သူ ခုထိတိုင္ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ခံစားေနရဆဲျဖစ္သည္။

အဲဒီတုန္းက “ဒါ...နမ့္ဟူးေတာင္းပဲ”ဟု သူ႔ကို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္သူကေတာ့ အေဖပဲျဖစ္သည္။ သို႔ေပမဲ့ အဲဒီတုန္းက သူ၏လႈိက္လွဲသာယာသြားမႈကို အေဖပင္ သိခ်င္မွ သိေပလိမ့္မည္။ သူကေတာ့ ျမင္လိုက္ရေသာ ျမင္ကြင္းကုို သိပ္ခ်စ္မက္သြားကာ မ်က္ရည္မ်ားပင္ စို႔လာခဲ့သည္။ သူခံစားလိုက္ရသည္က... စိန္ျခယ္ပန္းေတြ ေရႊဒဂၤါးပန္းေတြ.. သရက္ထည္ပန္းေတြ.. ႏွင္းဆီပန္းေတြ.. ၀ုိင္းရံျပန္႔က်ဲေနသည့္ ဥယ်ာဥ္ျခံအလယ္မွာ ရွိေနေသာ ေျမစိုက္အိမ္ကေလးႏွင့္ အဲဒီအိမ္ကေလး၏ ေနာက္ခံေတာင္တန္းျပာေတြက သက္၀င္ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္လို သူ႔ကို ဆီးႀကိဳေပြ႔ပိုက္လိုက္ျခင္းကိုပဲ ျဖစ္သည္။


သူသည္ ရုတ္တရက္ ၀မ္းသာားအားရႏုိင္လွစြာ ကားေပၚမွ ခုန္ဆင္းၿပီး ေရွ႕တူရွဴဆီ ခ်က္ခ်င္း ေျပးမိေတာ့သည္။ ၾကည့္ပါဦး....ပန္းခင္းေတြ၊ ၿပီးေတာ့...ပန္းခင္းေပၚက လိပ္ျပာေတြ ပုစဥ္းေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ႏွင္းမႈန္ေတြ၊ ဘယ္ေလာက္ေအးခ်မ္းလိုက္သလဲ.. သာယာလိုက္သလဲ.. ဘယ္ေလာက္မ်ား ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္သလဲ...။ သူသည္ အသက္ႏွင့္မမွ်ေအာင္ပင္ ထို၀န္းက်င္ထဲမွာ ေပ်ာ္၀င္သြားခဲ့တာကိုလည္း ခုထိ ျပန္ခံစားလို႔ရဆဲ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ သူသည္ သူခ်စ္သည့္ ပန္းေတြထဲမွာ ေလွ်ာက္ေျပးေနေတာ့သည္။ သရက္ထည္ ေရာင္စုံေတြ... အာဖရိကန္ေဒစီေတြ... အေမရိကန္ႏွင္းဆီေတြ...၊ သစၥာပန္းေတြဆီမွာ သူ႔ဘ၀ကို ႏွစ္ပစ္လိုက္ ေတာ့သည္။ သူ႔ဘ၀မွာ စိတ္အခ်မ္းေျမ့ဆုံး... အေပ်ာ္ဆုံးအခ်ိန္ပဲ။

ေနာက္ေတာ့၊ ပန္းခင္းေတြရဲ့အဆုံးမွုာ ေတာင္ကုန္းေျပေျပေလး ေတြ႔သည္။ ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ ေလွခါးထစ္ပုံစံ စိုက္ခင္းေတြ၊ အဲဒီမွာ ပန္းေဂၚဖီပြင့္ေတြ၊ ဆလတ္ေတြ၊ ခရမ္းခ်ဥ္ေတြ၊ ခ်ဥ္ေပါင္ေတြ၊ ငရုတ္ပင္ေတြ... စိမ္းစိုလို႔။ တဘက္က ေတာင္ကုန္းေတြေပၚမွာေတာ့ စိန္ပန္းျပာပင္ပုပုေတြက ခရမ္းျပာပြင့္ေတြ ေ၀လို႔။ အပင္ရဲ့ ေအာက္ေျခက ျမက္ပြင့္၀ါ၀ါေတြကေတာင္ လွလို႔။ ပန္းေတြကို ေတြ႔လွ်င္ သူကေတာ့ အရူူးအမူး။ ေတာင္ကုန္းမို႔မို႔ ေပၚကုိ သူေျပးတက္္မိသြားျပန္သည္။ ၿပီးေတာ့၊ “ေပ်ာ္လိုက္တာ”ဟု ေအာ္ဟစ္ပစ္လုိက္မိေတာ့ ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းလွစြာပင္ သူ႔အသံက ပဲ့တင္ရိုက္ကာ သူ႔ဆီ ျပန္ေျပးလာ၏။ အဲဒီမွုာ သူပိုေပ်ာ္ကာ ပို၍ပင္ “ေပ်ာ္တယ္”ဟု က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ဟစ္ပစ္လိုက္ေတာ့၏။ အခါေပါင္းမ်ားစြာ...။

ၿပီးေတာ့၊ ျမက္ခင္းေပၚလွဲအိပ္ကာ မိုးေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ေတာ့ ႏွင္းမႈန္တို႔ပိတ္ေသာ ေကာင္းကင္၏ အလင္းက သူ႔ကို မ်က္စိမက်ိန္းေစခဲ့။ သင့္တင့္ေသာအလင္းမွာ ႏွင္းမႈန္ေတြ ထုထည္လိုက္ ေရြ႔လ်ား သြားတာကိုပင္ သူျမင္ေနရ၏။ ၿပီးေတာ့ မ်က္စိေအးစရာ... ၾကည့္စမ္းပါဦး... သူျမင္ခဲ့ရသည့္ ေကာင္းကင္ အျပာႏွင့္ စိန္ပန္းျပာ၊ ၿပီးေတာ့ ေတာင္တန္းရဲ့အျပာ... အျပာေတြ၊ ၿပီးေတာ့၊ သူ ကုိယ္တိုင္ ခံစားခဲ့ရသည့္ ေအးခ်မ္းျခင္းအျပာ၊ ျမက္ခင္းတုိ႔သည္ပင္ အစိမ္းထက္ ေအးခ်မ္းေသာ အျပာႏွင့္ေရာသည့္ စိမ္းျပာ၊ သိပ္သိပ္သည္းသည္း ပန္းခင္းတို႔သည္လည္း အေရာင္အားလုံး ေရာေထြးျခင္းျဖင့္ ျပာမႈိင္းေနမည္။

ေနာက္ေတာ့၊ ငွက္ေတြကလည္း အျပာသန္းေန၏။ အားလုံးဟာ ေအးခ်မ္းလုိ႔၊ ျငိမ္သက္လို႔။ ဒါေတြကို ခုျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ခုပင္ ပန္းခ်ီေရးခ်င္လာသည္။ ဘယ္ေလာက္ ေရးရ ေရးရ မရိုးႏိုင္ေသာ ပန္းခ်ီကားေပါ့။ ၿပီးလွ်င္ေတာ့ “အျပာသက္ၿငိမ္”လို႔အမည္ေပးခ်င္သည္။

အဲဒီလို လွဲအိပ္ေနဆဲပင္ ပတ္၀န္းက်င္က ၿငိမ္သက္သြားခဲ့သည္။ ခုျပန္ေတြးၾကည့္မိမွ အဲဒီ ၿငိမ္သက္သြားမႈက ပတ္၀န္းက်င္ရဲ့ ၿငိမ္သက္မႈထက္ သူ႔စိတ္ႏွလုံးအထဲမွ ၿငိမ္သက္ ေအးစိမ့္သြားျခင္းပဲျဖစ္မည္ဟု ထင္လာေသး သည္။ အဲဒီလို ၿငိမ္သက္ေနဆဲ၌ပင္ သူ႔အာရုံမွာ ေရစီးသံသဲ့သဲ့ ၾကားလာသည္ ထင္၏။

အို... သူ႔အာရုံေၾကာေတြ ရွိန္းျမလာၿပီ။ သူ အာရုံစိုက္သထက္စိုက္လိုက္ေတာ့ ေရပလုံစီသံေတြပင္ ၾကားလာ ျပန္၏။ သူသည္ လွဲေနရာမွ အသာထလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့၊ သစ္ရြက္တစ္ရြက္ ေလမွာလြင့္ေသာ ေပါ့ပါးမႈမ်ဳိးျဖင့္ အဲဒီ ေရသံရွိရာ သူေရြ႕လာခဲ့သည္။ ၾကည့္စမ္းပါဦး... အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ၊ သူ႔အာရုံေတြဟာ အဲဒီေလာက္ ပါးနပ္လိမ့္မည္ဟု သူဘယ္တုန္းကမွ မထင္ခဲ့ဖူးေခ်။ သူႏွင့္ေျခလွမ္း အလွမ္းႏွစ္ဆယ္စာေလာက္ရွိ ေတာင္ကုန္း၏ ေအာက္ေျခမွာ ေတြ႔လိုက္ရေသာ စမ္းေခ်ာင္းကေလးက သူ႔အာရုံေတြ၏ ပါးနပ္ျခင္းကို အတည္ျပဳေပးလို္က္၏။


သူသည္ အၫိႈ႔ခံေနရသူလုိ စမ္းေခ်ာင္းကေလးဆီ ေရာက္သြား၏။ ေတာင္ကုန္းကေလးကို ရစ္ေခြၿပီး စီးေနေသာ စမ္းေခ်ာင္းကေလး...၊ အဲဒီစမ္းကေလးကို ေမွ်ာ္္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခပ္ေ၀းေ၀းကေတာင္ေတြၾကားမွာ ေကြ႔၀ိုက္ရင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြား၏။ ၾကည္လင္စြာျဖင့္ ညင္ညင္သာသာ စီးဆင္းေနေသာ စမ္းကေလး။ စမ္းကေလးေဘးမွာထိုင္ၿပီး စမ္းေရထဲ ငံု႔ံၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေက်ာက္စရစ္ေရာင္စုံတုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ျမဴးေနေသာ ေရႊငါးေတြ...၊ ပန္းေရာင္စုံ တို႔ကဲ့သို႔ ႏုႏြဲ႔ေသာ၊ လန္းဆန္းေသာ၊ အေရာင္တို႔ဆန္းျပားေသားငါးကေလးေတြ...၊ စမ္းေခ်ာင္း ကေလးထဲ ဆင္းၾကည့္ေတာ့ ရာသီဥတုႏွင့္ ေရေျမ၏ သဘာ၀အေအးထဲမွာ ဆန္းျပားလွစြာ စမ္းေရကေတာ့ ေႏြးေနခဲ့၏။ သူ႔ေျခဖ၀ါးကို ငါးကေလးေတြ တိုးလို႔...၊ သူ႔လက္ႏွင့္အုပ္ဖမ္းေတာ့ ငါးကေလးေတြ၏ စိုေႏြးေႏြးကိုယ္လုံးကေလးေတြက ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးဖြယ္..။

တကယ္ေတာ့၊ အဲဒီ ျမင္ကြင္းအားလုံးကုိ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္လုံးလုံး သူပန္းခ်ီကားမ်ားစြာ ဖန္တီးခ့ဲၿပီျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီတုန္းက အေပ်ာ္သည္ ခုထိတုိင္ ေနာက္ထပ္တခါမွ မရဖူးေတာ့ေသာ အေပ်ာ္လည္းျဖစ္ၿပီး သူ႔အတြက္ အိပ္မက္လဲဆန္လွသည္။ တကယ္ေတာ့၊ နမ့္ဟူူးေတာင္းက သူ႔အတြက္ ေကာင္းကင္ဘုံကေလး တစ္ခုလိုပဲျဖစ္သည္။ အဲဒီ ေကာင္းကင္ဘုံထဲမွာ ဘယ္လုိေ၀ဒနာမ်ဳိးမွ ရွိမေနခဲ့ေပ။ ၿပီးေတာ့ ခုထိတိုင္ တန္ဖိုးရွိဆဲ...။ အဲဒီပန္းခင္းေတြထဲက ေျမစိုက္အိမ္ကေလးထဲမွာေတာ့ အေဖ့မိတ္ေဆြ သိပ္ခ်စ္စရာ ေကာင္းသည့္ ရွမ္းမိသားစုရွိ၏။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ကိုဆြဲေဆာင္လွသည့္ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ ရွမ္းထမင္းႏွင့္ အိမ္ျဖစ္ တို႔ဟူးေၾကာ္ေတြ၊ ေဂၚဖီပန္းပြင့္၊ ဆလတ္ႏွင့္ခရမ္းခ်ဥ္တုိ႔ကုိ ငရုတ္စိမ္းႏုိင္ႏိုင္ျဖင့္ အစိမ္းသုတ္ ထားေသာ ဟင္းရံေတြ၊ ရွမ္းေခါက္ဆြဲႏွင့္ တို႔ဟူးေႏြးေတြ၊ လတ္ဆတ္ေသာ ဂ်ဴးျမစ္ခ်ဳိခ်ဳိေတြ စားရတာလည္း သူသတိရသည္။ အဲဒီထမင္း၀ိုင္းမွာ ရိုးသားလွေသာ ရွမ္းမိသားစုႏွင့္အတူ ထမင္း ၿမိန္ၿမိန္စားရသည္ကုိလည္း သူပန္းခ်ီေရးဖူးေသး၏။ ၿပီးေတာ့ “သုခဘုံမွ နံနက္စာ”ဟု အမည္ေပးခဲ့သည္။

ျပန္ေတြးလွ်င္ေတာ့ သူက အဲဒီနမ့္ဟူးေတာင္းက ေလေျပ၏ရနံ႔ကိုပင္ ခ်က္ခ်င္း ခံစားလာရေသး၏။ ထင္းရူးနံ႔ မ်ားေသာ္လည္း စိမ္းစိုသည့္ရနံ႔တမ်ဳိး ပိုကဲေသာေလေျပ၊ ခုထိတိုင္ ျပန္ရွာမေတြ႔ႏုိင္ေသာ ရနံ႔၊ ဘ၀မွာ မၾကာခဏ တမ္းမက္ရေသာ ရနံ႔လည္း ျဖစ္သည္။

+++++

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့... အလြန္ခံစားလြယ္သေလာက္ ခံစားတတ္လြန္းစြာေသာ သူသည္ ၿမိဳ႕ျပ၏ ဖိစီးမႈထဲမွာ တကယ့္ေ၀ဒနာသည္ျဖစ္ လာေတာ့သည္။ အႏုပညာသည္ဆိုတာ ခံစားလြယ္ရတယ္... ခံစားမႈအား ေကာင္းရ တယ္ဟု ယုံၾကည္ေသာအခါ သူသည္ ေရာင့္ရဲႏိုင္မႈဆုိတာႏွင့္ပင္ ေ၀းလာခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့၊ သူက အႏုပညာသမားစစ္စစ္ဆိုတာ ေရာင့္ရဲပီတိျဖင့္ ေလာကကို အခ်စ္ႏွင့္သာ ျမင္တတ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္ကို ေတာ့ ေမ့ထားတတ္သူသာ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ... သူ႔ဘ၀မွာ စိုင္းခမ္းလိတ္၏ “ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာနိဗၺာန္ဘံု”ကို မၾကာခဏ ေအာ္ ေအာ္ဆိုရေသာ ရက္ေတြ မ်ားလာေတာ့သည္။

+++++

ၿမိဳ႕ျပရဲ့ရက္ေတြထဲမွာ သူသိသည္က ျခိဳးၿခံရျခင္းေတြ၊ သည္းခံရျခင္းေတြ၊ မ်ဳိသိပ္ရျခင္းေတြသာ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဘစ္ကားက်ပ္သည္ကုိပင္ ငိုခ်င္တတ္သူျဖစ္ရာ အရသာငတ္္သည့္ အခါ မွာကား ဘ၀ဆိုတာ ဒုကၡဘုံပဲဟုသာ ညည္းတြားမိေတာ့သည္။ သူက အရသာမက္သူေပကိုး။ သူက အစားအေသာက္ မက္၊ အႏုပညာ၌ စြဲမက္သူပီပီ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာကိုလည္း မက္၏။ တကယ္ေတာ့ သူက အတၱႀကီးသူသာ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါမွာေတာ့ သူက အႏုပညာသမားဆိုတာ အတၱႀကီးတယ္ ဟုပင္ သူ႔ဘာသာ ေၾကြးေၾကာ္မိေသး၏။

သူ႔မွာ လိုခ်င္ျခင္းေတြလည္း မ်ားလွစြာသည္။ လူပီသစြာပင္ အေရာင္အေသြးစုံအ၀တ္အထည္ အလွအပေတြ လိုခ်င္...၊ ေက်ာက္မ်က္ စိန္ေရႊေတြ လိုခ်င္...၊ ေနာက္ဆုံးေပၚကား စီးခ်င္...၊ အစားေကာင္းေတြ စားခ်င္...၊ သို႔ေပမဲ့ ထိုအရာေတြ သူႏွင့္အလွမ္းေ၀းလွသည္ကို သူသိသည္။ သူသည္ အိပ္မက္ေတြထဲမွာပင္ ထြက္-ထြက္ေျပးခ်င္လာ၏။ အဲဒီတေလာမွာေတာ့ သူမက္ေသာ အိပ္မက္ေတြက တပုံစံတည္းျဖစ္သည္။ သူက အိပ္မက္ေတြထဲမွာ အေမာတေကာေျပးကာ ေတာင္ကုန္းတစ္ခုေပၚ တက္ေနသတဲ့။ တက္လို႔ပဲမဆုံးေတာ့။ သူ ေမာသထက္ေမာကာ.. လန္႔ႏိုးေတာ့၊ ဘ၀၏ လိုခ်င္ျခင္းအေမာထဲမွာ သူက လက္ပန္းက်ေနခဲ့ၿပီ။

ေနာက္ေတာ့ ဘ၀ထဲမွာ မွန္းသမွ် မရႏိုင္ေတာ့တာကို သူ သိသထက္ သိလာေသာအခါမွာေတာ့ သူက သူဘ၀အတြက္ လုံေလာက္သမွ် အတုိင္းအတာကေလးကိုသာ ေတာင့္တေတာ့သည္။ သူက ေရာင့္ရဲစြာ အရာရာၿခိဳးၿခံေနႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ေတာ့၏။ အဲဒီအခါမွာ သူမက္ေသာ အိပ္မက္တို႔က အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္းမွာပင္ သူ႔အေပၚ ကမၻာႀကီးၿပိဳက်လာၿပီး သူအသက္ရႉက်ပ္ကာ လန္႔ႏိုးရေသာ အိပ္မက္တို႔သာျဖစ္ၿပီး၊ လန္႔အႏိုးမွာေတာ့ သူတကယ္ပဲ အသက္ရႉ က်ပ္လာ ေတာ့သည္။

အဲဒီရက္ေတြမွုာေတာ့ နမ့္ဟူးေတာင္းက လူေတြရဲ့မ်က္ႏွာေတြကို သူ ျပန္သတိရလာသည္။ အင္မတန္ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းေသာ မ်က္ႏွာမ်ား၊ သူတို႔ေတြသည္ တီဗြီမမက္၊ ေမာ္ေတာ္ကား မမက္၊ ၿဂိဳလ္တု အသံဖမ္းစက္ မမက္၊ ေၾကးအိုး မမက္၊ ဒန္ေပါက္ မမက္၊ ၾကက္သား ၃၂၀-ေစ်း မမက္၊ ၀က္သား၂၈၀-ေစ်း မမက္၊ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ေငြစကၠဴတို႔၏တန္ဖိုးကုိုပင္ မမက္။ အဲဒီေနရာမွာ ဘာကိုမက္ရမွန္းမသိစြာ၊ သူတုိ႔တေတြက ခင္မင္လုိ႔ေရာက္လာသူတို႔ကို လႈိက္လွဲ ေႏြးေထြး ႀကိဳလို႔၊ ဧည့္၀တ္ ေက်ႁပြန္ဖို႔ကိုသာ မက္ေသာေနရာ...၊ ထိုပတ္၀န္းက်င္မွာေတာ့ လူသား၏ ပကတိတန္ဖိုးကိုပင္ သူ ေတြ႔ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ထင္လာသည္။

သူရပ္တည္ေနရေသာ ျမိဳ႕ျပပတ္၀န္းက်င္ကေလးထဲမွာေတာ့ သူ႔အတြက္ လူတစ္ေယာက္၏အခန္း က႑ႏွင့္ ဘ၀၏တန္ဖိုးဆိုတာက က်ဆင္းလာသည္ဟု ထင္လာခဲ့ၿပီ။ စားစရိတ္္၊ ေနစရိတ္၊ မိသားစုစရိတ္ေတြက သူ႔ကို ဖိစီးသထက္ ဖိစီးလာၿပီ။ သူ ပန္းခ်ီေတြပင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မေရးႏိုင္ ေတာ့။ ဘ၀ရဲ့ရွင္သန္ျခင္းအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ဟာဘာလဲ ဟု သူ မၾကာခဏ ေတြးတတ္ လာခဲ့ၿပီ။ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေျခာက္ေသြ႔ေသာ အေရာင္ေတြ မ်ားလာသည္ ထင္၏။ လူေတြရဲ့ မ်က္လုံးေတြ၊ အသားအေရေတြ၊ ပါးစပ္ေတြ၊ လက္ေခ်ာင္းေတြ၊ ေျခာက္ေသြ႔အက္ကြဲ...။ သစ္ပင္ပန္းမာလ္ေတြ ေျခာက္ေသြ႔အက္ကြဲ၊ သူကိုယ္တိုင္ အလဲအကြဲ။

ထိုတေလာမွာေတာ့ သူမက္ေသာအိပ္မက္တို႔က စာေမးပြဲေျဖကာနီးမွ ကားမမီလိုက္တာတို႔... နာရီမွားေနတာ တို႔... လမ္းမွား သြားတာတို႔...အခန္းေပ်ာက္ေနတာတို႔ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

+++++


ခုခ်ိန္မွာ စိမ္းစိုေအးခ်မ္းကာ ၿငိမ္သက္ၾကည္လင္ေသာ ပကတိျပည့္စုံသည့္ ပန္းခင္းျပင္က်ယ္ထဲမွာ ေလွ်ာက္ေျပးလိုက္ရရင္ေတာ့ျဖင့္ သိပ္ကို ေပါ့ပါးေပ်ာ္ရႊင္သြားရလိမ့္မည္ဟု သူယုံၾကည္သည္။ ၿပီးေတာ့၊ စမ္းေရစီးသံကို နားေထာင္ရင္း သာယာျခင္းထဲမွာ သူ႔ကိုယ္သူ ႏွစ္စိမ္မည္။ ျမက္ခင္းေပၚ လွဲအိပ္ရင္း ေကာင္းကင္ေပၚေမာ့ၾကည့္ကာ စိတ္ေအးေစမည့္အျပာ၏ ေအးျမျခင္းထဲမွာ သူ႔ရဲ့ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ေကာင္းကင္ဘုံကို ျမင္ေယာင္ခံစားမည္။ အဲဒီအရာအားလုံးႏွင့္ ျပည့္စုံလွ်င္ေတာ့ သူက ေလ၌လြင့္ေျမာသူလုိ ကိုယ့္စိတ္ကိုေဖာ့ထားၿပီး ေတာင္တန္းေတြႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာ အားရပါးရဟစ္ေအာ္ရယ္ရင္း “ေပ်ာ္တယ္”ဟု အသံကုန္ဟစ္ေၾကြးမည္။ အဲဒီအခါမွာ ေတာင္တန္းေတြဆီက ျပန္လာမည့္ ပဲ့တင္သံထဲမွာ ယုံစားကာ တေလာကလုံး အေပ်ာ္ႏွင့္သာ လႊမ္းေတာ့သည္ဟု သူယုံလိုက္ႏိုိိင္ေတာ့မွာ ေသခ်ာလွသည္။ ထုိအခါ... တခါတရံမွာေတာ့ လွည့္ဖ်ားခံရျခင္းက ဘ၀ကို သာယာေပ်ာ္ရႊင္ေစသည္ဟုပင္ သူက ယူဆမိ ေတာ့သည္။

+++++

သို႔ေပမဲ့၊ အဲဒီ လိုအပ္ျခင္းဆိုတာေတြႏွင့္ကင္းေသာ...၊ လိုခ်င္စရာ ပကာသနတို႔မရွိေသာ...၊ အတုအေယာင္ တို႔ႏွင့္ ေ၀းေသာ...၊ ရွားပါးျခင္းဆိုတာကို မၾကားရေသာ...၊ ေရာင့္ရဲၿပီးသားပီတိႏွင့္ အလိုျပည့္ေသာ...၊ အဲဒီ ရြာကေလးကို တကယ္ေရာက္ေအာင္ သြားဖို႔ဆိုတာမွာေတာ့ သူက သူကိုယ္တိုင္ အသားတက် ဖက္တြယ္ ထားခဲ့ၿပီးျဖစ္ေနေသာ ၿမိဳ႕ျပ၀တ္ရုံမ်ားကို ခြာခ်ပစ္လိုက္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အေတာ္ႀကိဳးစား ရဦးမွာျဖစ္သည္။

လူဆိုတာမ်ိဳးက ရႏိုင္ခဲေလ တပ္မက္ေလ...တဲ့။ ထိုအခါ... တကယ္တမ္း စြန္႔ခြာရခက္ေသာ ၿမိဳ႕ျပ၀တ္ရုံမ်ား ေၾကာင့္ပင္ ရရန္ခက္ေနသည့္ “နမ့္ဟူးေတာင္းရြာကေလးဆီသြားႏိုင္ခြင့္”ကို သူပို၍ တပ္မက္ စြဲလန္းေတာ့ သည္။

သို႔ႏွင့္ပင္..... ခုတေလာမွာေတာ့ သူက နမ့္ဟူးေတာင္းရြာကေလးဆီသို႔ သတိရ လြမ္းဆြတ္ျခင္းမ်ားႏွင့္အတူ အေတြးေတြထဲမွာ ေျပးေျပးသြားျခင္းျဖင့္သာ သူ႔ကိုယ္သူ လွည့္ဖ်ားေနရေတာ့သည္။

ေမျငိမ္း
ဂ်ီအီးစီမဂၢဇင္း၊
၁၉၉၄-ဇန္န၀ါရီလ

8 comments:

တန္ခူး said...

'မ' ေရ...နမ့္ဟူးေတာင္းရြာကေလးဖ်ားေယာင္းပံုမ်ား ခုပဲႃမို႕ျပဝတ္႐ုံေတြ လြွင္႕ပစ္ခ်င္သြားတယ္။ လြမ္းေလာက္စရာ၊ တမ္းတစရာပါ။ ဓာတ္ပံုေလးေတြက တကယ့္နမ့္ဟူးေတာင္းရြာကေလးပံုေတြလားဟင္။

Sint Si said...

Thanks for sharing. I live in kyaut Me for a couple of years. I love it there.Your post bring me back all the memories.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ေမျငိမ္း said...

မတန္ခူးေရ.. နမ့္ဟူးေတာင္းက ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲေနပီလဲ မသိပါ..။ ဒါေပမဲ့ က်မ ၀တၳဳထဲမွာ နမ့္ဟူးေတာင္းဆီက သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့့ ရွမ္းလူမ်ိဳး ေတြရဲ႕ ဓေလ့ စရိုက္ေတြေတာင္ မပါေသးပါ။ တကယ့္ကို လြမ္းစရာ ပါပဲေလ..။ ဓါတ္ပံုေတြက အင္တာနက္ထဲ ကပါ.. အဲဒီပံုေတြ ေတြ႔ကတည္းက နမ့္ဟူးေတာင္းနဲ႔ တူလိုက္တာလို႔ ခံစားခဲ့ရတာမို႔ တင္ေပးလိုက္တာပါ..။ အျမဲ လာဖတ္ျပီး comment ေသခ်ာေပးတဲ့ မတန္ခူးကို ေက်းဇူးးးးး

ေမျငိမ္း said...

sint,ေရ..
က်မလည္း အသက္၁၀ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္က ျမင္ခဲ့တဲ့ ျမင္ကြင္းေတြျဖစ္ေပမဲ့ ခုထိ ေက်ာက္မဲ သီေပါ ေနာင္ခ်ိဳျမိဳ႔ေတြတ၀ိုက္ကို သတိ္ရတုန္း.. တမ္းတတုန္းးး အေရာက္ျပန္ခ်င္တုန္း။ ေက်ာက္မဲနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ စိန္ပန္းျပာပင္ေတြနဲ႔ လက္ဘက္ခင္းေတြကိုေတာင္ လြမ္းရတာပါ...။ ေက်ာက္မဲမွာ ေနခဲ့ဖူးသူတေယာက္ က်မစာေလးဖတ္မိတာအတြက္လည္း ေက်းဇူးပါ..။

Sint Si said...

I was there in early 2005. My parents fall in love with Shan state and they live in Naung Cho after retired. I try to visit Kyaut Me when ever I visit my parent. Some part of town are changed. Especially, near the old cinema ( Sein Wai Lian, near rail way station ).

As for "Tagu" question, wild yellow sunflower and other flower are there, I think, the stream has less water now. They still grow paddy field likes steps.

Sean OK, Sai said...

Reading about Shan State! Reading about Kyaukme! I felt goose bumps all over.

Though it was not really my native, growing up my teen years there I always described this serene, quiet, peaceful, lovely and charming town as mine.

Thank you May for putting up this old-but-gold story.. it really make me travelling back to Kyaukme and miss everything Kyaukme. Hope to read something more about Kyaukme.

Kaung Kin Ko said...

ဝတၳဳေလးဖတ္သြားပါတယ္ ဆရာမ။ ရြာကေလးက လွလိုက္တာဗ်ာ။
ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ႏွစ္သစ္ ျဖစ္ပါေစ။ း-)