Subscribe to:
Post Comments (Atom)
-
ကိုယ့္အလုပ္ေတြနဲ႔ ကိုယ္ရႈပ္… ျပီးေတာ့ ေတာ္ရံုဆို ၀င္မေျပာခ်င္.. လို႔ ထားထားလိုက္တာ။ ခုေတာ့ နည္းနည္းလည္း အားျပီ။ ျပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ စိတ္ လည္...
-
ဘယ္သူဟာ ေသျခင္းအတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္လဲ စဥ္းစားရင္ ပထမဆံုး သတိရတာ.. ခင္ဗ်ားပါပဲ ဂၽြန္.. Elvis လို ေသျခင္းကို ကုိယ့္ဘာသာ မေရြးခ်ယ္ခဲ့ေပ...
-
ေဆာင္းတြင္းကို ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာ ရာသီဥတုက ခ်မ္း .. ေလေတြမ်ား တိုက္လိုက္လို႔ တုန္ခိုက္ သြားၿပီဆိုရင္ အျမဲတမ္း ပထမဆံုး သတိရတာက...
4 comments:
ဆရာမေရ- ဒီ Post ကို မစၩိမွာ ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။ အခုလို ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြ စုစည္းတင္ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဆရာမ site ကို အျမဲလာလည္ေနတဲ့သူေတြကိုလည္း ပညာေပးၿပီးသား ျဖစ္သြားတာေပါ့။ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကလြဲရင္ တျခားဒီမိုကေရစီကို အျပစ္တင္ ေ၀ဖန္ေနတဲ့သူေတြမွာလည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္တဲ့စိတ္ရွိၾကပါလိမ့္မယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ပါတယ္။ တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔ေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းတဲ့သူေတြကို ဒီမုိကေရစီဆိုတာကို အသံၾကားရင္ တီေကာင္ကို ဆားနဲ႔တို႔သလိုပဲ ခံစားေနရတဲ့ ဘ၀က လြတ္ေျမာက္သြားေအာင္ ကူညီသင့္ပါတယ္။ သူတို႔က အသံၾကားရံုနဲ႔ ေၾကာက္ေနတဲ့ ဒီမုိကေရစီဆိုတာကို လက္ေတြ႔ခံစားၾကည့္ရင္ သူတို႔ အေမွာင္ထဲကေန မ်က္စီအေသမွိတ္ၿပီး ထင္ထားသလို မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္သြားလိမ့္မယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ အက်ိဳးျပဳတယ္ဆိုတဲ့ ပညာေပးမႈေတြ လိုေနပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ေက်းလက္ေဒသေတြမွာ ႀကိဳတင္ ေထာက္ခံမဲေတြ ေကာက္ခံေနတယ္ဆိုတာ တကယ္ပါပဲ။ ဒီေန႔ပဲ အသိတေယာက္ကို ဖုန္းဆက္ေမးလို႔ သိရပါတယ္။ ၁၀ ရက္ေန႔က်ရင္ အကုန္လံုးမဲမေပးလိုက္ရမွာ စိုးလို႔ တခ်ိဳ႔ကို ႀကိဳတင္ေကာက္ခံတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ မွတ္ပံုတင္ နံပါတ္ေတြေမးၿပီး ေျဗာင္ပဲ အမွတ္ျခစ္ေပးခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒီအတိုင္းဆို ဒီဆႏၵခံယူပြဲရဲ့ ရလဒ္ကဘယ္လိုမွ အစစ္အမွန္ထြက္လာဖို႔မရွိဘူး။ ထမင္းနပ္မွန္ဖို႔ေတာင္ မနည္းရုန္းကန္ေနရတဲ့ ေတာကလူထုေတြ ျပည္ပမီဒီယာတို႔ ဘာတို႔ နားေထာင္ဖို႔လည္း စိတ္၀င္စားခ်ိန္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ NLD က လည္း အဲဒီအထိ ဆင္းၿပီးစည္းရံုးဖို႔ အေျခအေနေပးမွာ မဟုတ္ဘူး ကံစီမံရာလို႔ပဲလို႔ သတ္မွတ္ရေတာ့မလိို ျဖစ္ေနၿပီ။
ကန္႔လန္႔ကာတို႔၏ေနာက္ကြယ္၌
အမ်ားသူငွာ Promotion ေတြလုပ္ၾကေတာ့ အားက်မခံ လုပ္လာတာတခုရွိပါတယ္။ Political Promotion ပါ။ Business စတိုင္နဲ႔ေပါ့။ လုပ္တဲ့သူက US Campaign မွ ကိုေအာင္ဒင္ပါ။ Hollywood Stars ေတြက တက္တက္ၾကြၾကြပါ၀င္ လႈပ္ရွားေနတယ္လို႔ ျမန္မာမီဒီယာမ်ားမွာ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားစြာေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ ေနာက္မွာက Plan နဲ႔ Fund နဲ႔ပါ။ ကို္ယ့္ထမင္းကိုစားျပီး ဂ်ီးေတာ္ႏြားမေက်ာင္းၾကပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ US မွာေပါ့ဗ်ာ။
Mr. Bush က ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ႔အတူ တတန္းတည္းရပ္တည္ အားေပးေနတယ္ ေျပာေသာ္လည္း တကယ္က ေ၀းလွတဲ့ ျမန္မာျပည္က အေရးကို စိတ္မ၀င္စားၾကပါဘူး။ ဘယ္သူေတြလုပ္ေနမွန္းေတာင္ US ျပည္သူေတြ ေကာင္းေကာင္းမသိၾကဘူးဆိုပါတယ္။ သည့္အတြက္ေၾကာင့္ လႈပ္ရွားသူမ်ားက နည္းလမ္းရွာ ေနရပါတယ္တဲ့။ "Activists must figure out how to make Americans care about a distant crisis with complex causes involving relatively unknown players." လို႔ ေဆာင္းပါးရွင္ Alex Williams ကေျပာပါတယ္။
အေျခအေနအရ မေနသာေတာ့တဲ့အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းဆန္္တဲ့ Brand-Up Plan ၾကီး စၾကရပါတယ္။ ကိုေအာင္ဒင္အဖြဲ႕ရဲ႕ ပါတနာလည္းျဖစ္၊ လူ႕အခြင့္အေရးအဖဲြ႔တခုရဲ႕ တည္ေထာင္သူ လည္းျဖစ္တဲ့ Jack Healey က “In a certain sense, you have to ‘brand’ it up, it’s the nature of the business now.” လို႕ဖြင့္ဟ သြားခဲ့ပါတယ္။ စီးပြားေရးဆန္ဆန္လုပ္ရတာဆိုေတာ့ အက်ဳိးအျမတ္ပါ အေလးအနက္စဥ္းစား လာၾကပါတယ္။
ေငြရင္းကို ဘယ္သူစိုက္ထုတ္တယ္ မသိရေပမယ့္ (ဇာတ္လမ္းတိုမ်ား အပါအ၀င္) CD၊ DVD၊ Games မ်ားေရာင္းခ်ရမႈထဲက ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကိုပဲ ကိုေအာင္ဒင္တုိ႕ US Campaign for Burma အဖြဲ႕က ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ US မွာေထာက္ခံလႈဒါန္းမဲ့ ျမန္မာျပည္သူနည္းပါးတာလည္း တပိုင္းပါတာေၾကာင့္ အေထြေထြအသံုးစရိတ္ ခြင့္ျပဳႏိုင္စြမ္းကို နာမည္ေက်ာ္ ဒါဖာကန္ပိန္ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ " The campaign’s total budget would “not equal one week of Darfur’s budget." လို႔ ယွဥ္ျပသြားခဲ့ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ျဖစ္သမွ်ေလး အလဟႆမျဖစ္ရေအာင္ ကိုေအာင္ဒင္တို႔အဖြဲကလည္း အျမင္က်ယ္က်ယ္ထားျပီး မိမိတို႔နဲ႔ သေဘာညီတဲ့ နာမည္ေက်ာ္မ်ားကိုသာ စနစ္တက် ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼဓိဌာန္က်တဲ့ အျမင္ေတြပါမလာရေအာင္၊ လိုတိုရွင္းနဲ႔ သူတို႔ေပးထားတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ားကိုပဲ ေျပာဆိုျပီး စိတ္၀င္စားမႈရယူႏိုင္ေအာင္ စားသံုးကုန္ပစၥည္း ေစ်းကြက္တင္သူေတြလို၊ ေထာက္ပံ့ေရးေအဂ်င္စီေတြလို Brand-building နည္းဗ်ဴဟာမ်ား သံုးစဲြျပီးေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ဒီလိုေျပာျပသြားပါတယ္၊ "The Burma campaign has decided to use some of the same brand-building strategies — simplified narratives, clear-cut imagery and, of course, the most carefully selected celebrities — used by other successful aid agencies, or even consumer-goods marketers"။ ႏိုင္ငံေရးလည္း ေၾကာ္ေအာင္ျငာတာနဲ႔ မကင္းႏိုင္ရွာေတာ့ပါဘူး။
သူတို႔ အဓိကရည္ရြယ္တာကေတာ့ Celebrities မ်ားက တက္တက္ၾကြၾကြ သံျပိဳင္ညီညာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူလုပ္ေဆာင္ေပးရန္္ ဟစ္ေၾကြးၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ "All with a chorus of earnest celebrities crying “Urgent!" ပါတဲ့။ ဟစ္ေၾကြးခ်င္ၾကေအာင္လည္း အကုန္အက်ခံထားရပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ေခတ္ေပၚ Promotion ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုပဲ ေအာင္ျမင္မႈေတြရေအာင္ လုပ္ႏိုင္လုပ္ႏို္င္၊ ကိုယ္လိုရာသရုပ္ေဖာ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၾကိဳးစားၾကိဳးစား၊ ေနာက္ဆံုးမွာ US ျပည္သူေတြက စိတ္မ၀င္စားပဲ၊ ‘that lady in Burma,’ လို႔ေျပာေနဆဲဆုိရင္ေတာ့ "then you’ve got nothing" ပါလို႔ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္သူတေယာက္က သတိေပးသြားေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။
ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္ကို စာဖတ္သူမ်ား ထြင္းေဖာက္ျမင္ႏိုင္ၾကပါေစ၊
ပေရာဖက္ဆာ ေဒါက္တာ ေမာင္ထိုင္း
မွတ္ခ်က္။ လိုအပ္ေသာအခ်က္အလက္မ်ားကို Alex Williams ၏ NY Times ေဆာင္းပါးမွ ရယူပါသည္။
ကန္႔လန္႔ကာရဲ့ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာႀကီးပဲ ရွိေနရွိေန၊ ဒီမိုကေရစီအတြက္ ကိုယ္ႏိုင္ရာေေနရာကေန ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကတာကို ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို သြားေနတဲ့့သူေတြအေနနဲ႔ ဘာမွေစာတက တက္စရာမလိုဘူး။ ကိုေအာင္ဒင္က လုပ္နည္းမဟုတ္ရင္ ဒီမိုကေရစီသမားေတြ အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾကလိမ့္မယ္။ ပေရာ္ဖက္ဆာလည္း ပညာဘယ္ေလာက္ပဲတတ္တတ္ စိတ္ဓါတ္မမွန္ရင္ အဲဒီပညာဟာ သံုးစားလို႔မရဘူး။ သံုးစားလို႔မရလို႔ ဒီအတိုင္းရွိေနတာက အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး အခုလို ကိုယ့္နဲ႔မဆိုင္ပဲ ၀င္၀င္ရႈပ္တာက ေေႏွာင့္ယွက္တာ သက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။ ပေရာ္ဖက္ဆာဟာ ပေရာ္ဖက္ဆာလိုေနပါ။ အမ်ားလိုလား ေတာင္းတေနတာ တခုဟာ မိမိဆႏၵနဲ႔ မကိုက္ညီ္ပါက ဘယ္လို ျပဳမူက်င့္ၾကံ ေနထိုင္ရတယ္ဆိုတာ တကယ့္ပေရာ္ဖက္ဆာဆိုရင္ သိသင့္တယ္။ အခုလိုမသိေတာ့ ေနျပည္ေတာ္က ပညာမတတ္တဲ့ စစ္ဗိုလ္ေတြ ေပးထားတဲ့ ပေရာ္ဖက္ဆာဘြဲ႔လားလို႔ သံသယျဖစ္မိတယ္။
Post a Comment