Aug 31, 2008

လြတ္လမ္း (ဇာတ္သိမ္း)


တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ သူႏွင့္ႏုက ေ၀းေ၀း လုိက္လာသည္။ သူ႔အႏုပညာခန္းေလးထဲကို ႏုက ေယာင္လုိ႔မွ ၀င္မလာ သလုိ ႏု၏ အခန္းတို႔ကလည္း သူ႔အတြက္ တံခါးေတြ ပိတ္ၿပီ။
သူကေတာ့ ႏုအားလပ္သည့္ အခ်ိန္ကေလးေတြမွာ အရင္ကလို ႏုအပါးမွာ တေယာထိုးရင္း၊ ပန္းခ်ီကားေရးရင္း၊ သားကုိ ေခ်ာ့ျမဴရင္း၊ ၿမိဳ့မၿငိမ္းနဲ႔ ဇနီးေဒၚသန္းသန္းရဲ့ အေၾကာင္း၊ ဆာ့တ္နဲ႔ ဒီဗူးဗြားတို႔အေၾကာင္း၊ ဂၽြန္လင္ႏြန္နဲ႔ ယိုကိုအိုႏိုတို႔ အေၾကာင္းေတြေျပာျပရင္း အႏုပညာ သမားစစ္စစ္တို႔ရဲ့ ဇနီးမယားေတြကို ေတာ္ေလး၀၀င္အျဖစ္ သတ္မွတ္သင့္ေၾကာင္းေတြ ေျပာျပ ခ်င္ေနဆဲပင္။
သို႔ေပမဲ့ ႏုကေတာ့ ျငင္းဆန္ခဲ့ၿပီ။ ျငင္းဆန္သည္ထက္ ပိုလုိ႔ပင္ ဆန္႔က်င္ျပတ္ေတာက္ကာ ႏုက သူ႔ကို စိမ္းခဲ့ၿပီ။ ႏုက သားကုိပင္ သူႏွင့္ ကင္းေအာင္ ထားတတ္ခဲ့ၿပီ။ သားအေပၚ သူက စိတ္ မ၀င္စားဟု ႏုက စြပ္စြဲခဲ့၏။ ေအးခ်မ္းေသာ လြတ္လပ္ေစလုိေသာ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထိန္းသိမ္းျခင္းကို မုန္းေသာ သူ၏ ေမတၱာထားပုံကုိ ႏုက ေအးစက္သတဲ့။ ရွင္က အ႐ူးပဲတဲ့။ စင္စစ္ ေစာ္ကားေသာ စကားျဖစ္ေသာ္လည္း သူ ႏုကို စိတ္မဆိုးပါ။ ဒါ အမွန္ပဲ မဟုတ္လား။
သူက အႏုပညာ၌ ႐ူးသြပ္သူေလ။ ႐ူးသြပ္ျခင္းဟာ တကယ္ေတာ့ စစ္မွန္ျခင္းရဲ့ ျပယုဂ္ပဲ။ ဟန္ေဆာင္ အလိမ္အညာတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းေသာ ေလာကမွာ မွန္လြန္းေသာ လူကို အ႐ူးလို႔ သတ္မွတ္ၾကစၿမဲပဲ မဟုတ္လား။ သူေနထိုင္ခြင့္ရေသာ နယ္ပယ္က တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ က်ဥ္းက်ဥ္းလုိက္လာသည္။ ႏု မ်က္ႏွာမွာလည္း အေရးအေၾကာင္းေတြ အလ်င္အျမန္ ေရာက္လာသည္။
`အိမ္မွာ ဘယ္ေလာက္ က်ပ္တည္းေနသလဲ၊ ရွင္သိရ့ဲလား´
ႏုအသံက ငိုေႂကြးသံေတြ လႈိင္းထေန၏။ သို႔ေပမဲ့ တကယ္တမ္းေတာ့ ႏု မငို။
`က်မ တေယာက္တည္း ႐ုန္းရတာ ခုပုံအတိုင္းသာ ေနာက္ တႏွစ္ေလာက္ ဆက္သြားရရင္ က်မ ႐ူးရင္႐ူး၊ မ႐ူးရင္ ကိုယ့္ဘာသာ သတ္ေသမိေတာ့မယ္´
ႏုအသံက တိုးတိမ္သြားေသာ္လည္း သူ႔အတြက္ေတာ့ အက်ယ္ေလာင္ဆုံး ေပါက္ကြဲမႈေပပဲ။
ထိုအခါက်မွ ထိန္႔လန္႔ရေကာင္းမွန္း သိခဲ့ၿပီ။ ႏုသည္ အသက္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ အိုစာေနခဲ့ၿပီပဲ။
'ကိုယ္ဘာလုပ္ရမလဲဟင္ ႏု၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ဘာမွ မလုပ္တတ္ဘူး ထင္တယ္´
သည္ေတာ့မွ ႏုက ခ်ဳံးပြဲခ် ငိုလုိက္ေတာ့၏။
အဲဒီ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူသည္ ကိုယ္ႏွင့္ အဆင္မေျပေသာ လုပ္ငန္းေတြထဲမွာ အံမ၀င္ ခြင္မက်စြာ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း မ်ားစြာျဖင့္ က်င္လည္ရေတာ့သည္။
ၿပီးေတာ့ မယုံခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ကံဆိုးစြာ ဘယ္ေနရာမွာမွလည္း အဆင္မေျပခဲ့ျပန္၊ ရက္ေတြ၊ လေတြ အမ်ားႀကီးကို သူ အပန္းတႀကီး ျဖတ္၏။ ထိုရက္ေတြထဲမွာ ႏု၏ ငို႐ႈိက္သံေတြက အက်ယ္ေလာင္ဆုံး။
အိမ္ကဆိုင္မွာ ပစၥည္းမ်ား ထပ္မတင္ႏုိင္ေတာ့၊ သား၏ စရိတ္က ျမင့္တက္လာသည္။ သားက ပူဆာ ေတာင့္တတတ္ေသာ အ႐ြယ္။ ႏုကေတာ့ သားသမီး အလိုကို အျပည့္အ၀ ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ မိခင္စိတ္အျပည့္ ရွိေသာ အေမ။
သည္ေတာ့ ႏုမွာ ေသာကေတြ မ်ားလွေတာ့၏။ သူကေတာ့ ည့ံဖ်င္းေသာ ေယာက္်ားသာပဲ။
`ရွင္ဟာ အေတာ္ အသုံးမက်တာပဲ´
ႏု၏စကားက သူ႔အတြက္ ေသမိန္႔ဆန္ခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ သူည့ံသမွ်အတြက္ ထိုက္တန္ေသာ ျပစ္ဒဏ္။ ထိုျပစ္ဒဏ္ကို ခံရမွာပဲ။ သူ ေရာင့္ရဲႏိုင္ေတာ့သည္။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ငိုစရာရွိ ငိုခြင့္ရေသာ စိတ္ဆင္းရဲသမွ် သူ႔ကို ရန္ျဖစ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ကုသခြင့္ရေသာ ႏုက ဘ၀ထဲမွာ ရွင္သန္ႏိုင္ေနဆဲ။
သူကသာ စိတ္က် ေလာင္ၿမိဳက္ျခင္းတို႔ နင္းသတ္ျခင္း၏ ေအာက္မွာ အခါခါ လဲက်ေသဆုံးလို႔။
ညညေတြမွာ ပင္ပန္းတႀကီး အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ နုကို မၾကာခဏ သြားသြားခုိးၾကည့္ရင္း ေယာက္်ားမို႔ တရား၀င္ ငိုေႂကြးခြင့္ မရေသာ သူ၏ က်ိတ္ငိုသံေတြကပင္ ေျခာက္ကပ္ အက္ကြဲ လာခဲ့ၿပီ။ သို႔ေပမဲ့ သူ႔ကို နားလည္ သနားမည့္သူ မရွိ။
လြတ္လမ္းက ဘယ္မွာလဲ။ ရွာၾကည့္သမွ် ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႔။ မူးယစ္ျခင္း၊ ေသြးသားေဖ်ာ္ေျဖျခင္း ဘယ္အထဲမွာမွ မရွိ။ တကယ္လြတ္လမ္းက ေငြေၾကးပဲဟု ေတြးမိလွ်င္ေတာ့ တကယ္ ႐ူးသြပ္သြားဖို႔သာ ရွိ၏။
ခုတေလာ တေယာက္တည္း စကားတေျပာေျပာျဖင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာေနေသာ၊ တေယာက္တည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရယ္ေမာေနေသာ၊ လမ္းလယ္ေခါင္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မမႈစြာ ေအာ္ဆဲေနႏိုင္ေသာ ပလက္ေဖာင္းေပၚ အားလ်ားေမွာက္ကာ ငိုေႂကြးေနေသာ စိတ္ေရာဂါသည္ ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔လာ၏။
သူက ထိုလူမ်ားကုိပင္ အားက်ေနမိေသးသည္။ ဒါဟာ လြတ္ျခင္း တမ်ဳိးပဲ မဟုတ္လား။
ထိုညမွာေတာ့ ႏုက မ်က္ရည္မရွိေတာ့ေသာ မ်က္၀န္းေအးစက္တို႔ျဖင့္ သူ႔ကို စူးစိုက္ၾကည့္လ်က္ ေျပာ၏။
`က်မဟာ ကို႔အတြက္ ပါရမီျဖည့္ဖက္တေယာက္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တာ ေသခ်ာပါၿပီ။ က်မ ပတ္၀န္းက်င္ထဲမွာ အသိမ္ငယ္ခံၿပီး အငတ္မြတ္ခံၿပီး လုံးလုံးမေနႏိုင္ဘူး။ ခု က်မ....က်မေဘးက ရွင့္ရဲ့ အခန္းက႑ကို ျဖဳတ္ျဖဳတ္ၾကည့္ေနတယ္၊ ရွင္မပါဘဲ ေလာကထဲမွာ ေနလို႔ ျဖစ္ေအာင္ ေနၾကည့္တာေပါ့ေလ၊ အဲဒါ ေအာင္ျမင္တဲ့ တေန႔က်ရင္ေတာ့ ရွင္ က်မကို ကြာရွင္းေပးပါ´
သူ၏ ဦးေခါင္းထိပ္ ဆံပင္ဖ်ားမွ ပူကနဲ ၾကက္သီးေတြ ျဖာကာ ထို ေသြးပူရွိန္းတို႔က တကိုယ္လုံးကို ျဖတ္လ်က္ ျမန္ဆန္စြာ စီးဆင္းသြားၾက၏။ သူ႔မ်က္လုံးထဲမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လွံသြားတဆုံး စိုက္နစ္ေနလ်က္ ဒူးေထာက္လဲက် ေသဆုံးသြားတာ ျမင္ေယာင္လာသည္။ နားထဲမွပင္ အာဖရိကဓေလ့ ယဇ္ပူေဇာ္ေသာ ဗုံသံေတြ ၾကားလာသည္ ထင္၏။
ေယာက္်ားတေယာက္ရဲ့ ခြန္အားကို အစြမ္းကုန္ ဖ်က္ဆီးႏႈတ္ယူလုိက္တဲ့ စကား ႏု ေျပာလုိက္ တာပဲ။
`တကယ္ေတာ့ ရွင္ ယူသင့္တာ ရွင့္ အႏုပညာကို ဘာမွန္းညာမွန္းမသိဘဲ အထင္ႀကီးဖို႔ပဲ သိတဲ့ ခပ္အအ မိန္းမ တေယာက္ပဲ´
ဟု ႏုက ထပ္ေျပာလုိက္သည့္ အခါမွာေတာ့ သူ ႏုေရွ႔မွ ကေလးေလး တေယာက္လုိ ထြက္ေျပးမိေတာ့သည္။ါထက္ပိုလို႔ေတာ့ျဖင့္ မိန္းမတေယာက္ေရွ႔မွာ အထူးျဖင့္ ကိုယ့္ဇနီးမယားေရွ႔မွာ အသိမ္ငယ္ခံဖို႔ မသင့္ေတာ့ၿပီ။ ႏုက သူ႔မာန၊ အထူးသျဖင့္ သူ႔အႏုပညာကို အစြမ္းကုန္ ေစာ္ကား ထိခုိက္ခဲ့ၿပီ။ ဒါကုိေတာ့ သူ လက္မခံလုိပါ။ သူ၏ ထားခဲ့ဖူးသမွ် ငဲ့ညႇာ သည္းခံမႈတို႔သည္ ႏုအေပၚ ထားေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ တခုတည္းေၾကာင့္ ဆိုတာကို ႏု မသိေလျခင္း။
ခုေတာ့ လမ္းဆုံးၿပီ။
.......................................
ေတာင္တန္း၏ ေအးရိပ္က အခါမ်ားစြာကလို သူ႔ကို ႀကိဳဆိုဆဲ။ ဟိုးတခ်ိန္က သူ႔စိတ္ေတြ မ်ားစြာ ေအးရိပ္ရခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရသည္။ ေတာင္တန္း၏ ေအးရိပ္ထုထည္ႏွင့္ သူေတာ္စင္ တို႔၏ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္း ထုထည္ထဲမွာ သူ ၾကည္ေမြ႔လာၿပီ။
ၿပီးေတာ့ ထိုေအးရိပ္က အႏုပညာဆန္၏။ ႏုနယ္သိမ္ေမြ႔ေသာ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ သဘာ၀ အလွတို႔ကို ေပးႏိုင္သည္ မဟုတ္လား။ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းက ဘာ၀နာကို အားေပးသည္။ ရက္ေတြ၊ နာရီေတြ သူ သိစရာ မလုိေတာ့။ မသိေတာ့။ အေနအစားဆင္းရဲျခင္းကလည္း သူ႔ကို မတိုက္ခုိက္ႏိုင္။ ေငြေၾကးတန္ဖိုးဆိုတာ လည္း မရွိေတာ့။ အေႏွာင္အဖြဲ႔အတြက္ ေလာင္ၿမိဳက္ ခဲ့ရျခင္းတို႔လည္း ကင္းပ ၾကၿပီ။ ခ်စ္ေသာ အေရာင္ေတြထဲ ကိုယ္တုိင္စီး၀င္ ပူးေပါင္းလုိ႔။ သူခ်စ္ေသာ ဂီတ၏ အတြင္းထဲ ေမ်ာနစ္လုိ႔။ အလင္းေတြထဲမွာ လြင့္၀ဲပ်ံသန္းလုိ႔။ အႏုပညာ၏ အနွစ္ထဲ စိမ့္၀င္ရတာပဲ။ ဒါမွ တကယ့္ကို ႏူးည့ံႏုနယ္ကာ ဆန္းၾကယ္ သို၀ွက္ေသာ အႏုပညာနယ္။ တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႔.....တဲ့။ အႏုပညာရွာ တရားမွာေတြ႔ဟု သူေတြးမိလာေသာ တေန႔မွာေတာ့ ခံစားခဲ့ ရဖူးသည့္ အထြတ္အထိ္ပ္ ပီတိတို႔ထက္ မ်ားစြာ ျမင့္မားလြန္ေျမာက္ေသာ ေအးခ်မ္းျခင္းကို သူ ေတြ႔ၿပီဟု သိလုိက္ေတာ့သည္။
ထိုအခါ ႏုကို ေႏွာင္ႀကိဳးမွ တရား၀င္ ေျဖလႊတ္ေပးဖို႔ သူတို႔ထံ ျပန္ခဲ့ေတာ့သည္။
..................................
(၃)
တကုိယ္လုံး ေပါ့ပါးလန္းဆန္းကာ အရာရာတုိင္းက ၾကည္စင္လ်က္ အေႏွာင္အဖြဲ႔တို႔ ကင္းလွသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ားမွာ မၾကာခဏဆိုသလိုပင္ ဗုဒၶ၏ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ျမင္ေယာင္ကာ အတၱဘ၀အမွန္ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရတခုကို ၾကားေယာင္ က႐ုဏာသက္ေနလုိက္ေသး၏။
`အျမင့္ဆုံး အႏုပညာတရားကုိ ကိုယ္ေတြ႔ၿပီ´
ႏုက အနညး္ငယ္ မဲ့ဟန္ျဖင့္ ၿပံဳး၏။
`ရွင္ေတြ႔တာ တရားလား၊ မတရားလား ဆိုတာေကာ ရွင္တကယ္ သိရဲ့လား´
ႏုအသံက အနည္းငယ္ တုန္လႈပ္ေသာ္လည္း တင္းမာဆဲ။ သူကေတာ့ မိန္းမတေယာက္၏ အတၱကုိပင္ စႏၵရားသံျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းခ်င္လာေသး၏။
ထိုအခိုက္မွာ ၿပိဳးျပက္ပီသေသာ စႏၵရားသံကို သူ ခံစားလာရသည္။ ၿပီးေျမာက္ေသာ အသံပဲ။ ၿပီးေတာ့ လက္ခုပ္ၾသဘာေတြလုိ ကိုယ့္ရဲ့ စိတ္ေအးၿငိမ္းရာ ပီတိ။
ခုပဲ ေတာတန္းစပ္ဆီ ေျပးခ်င္လာပါၿပီ။ သစ္႐ြက္တို႔၏ စည္းခ်က္၊ ေလျပည္တို႔၏ ဂီတ၊ သဘာ၀ရဲ့ ပုံတူ၊ အႏုပညာတို႔ရဲ့ နိဗၺာန္ဟာ တရား၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ရျခင္း။
ဒါ အမွန္ပဲ။ သူ ေက်နပ္သထက္ ေက်နပ္လာ၏။
.................................
`ကိုယ္လြတ္ေျမာက္ၿပီ ႏု´
ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ့ လြတ္လမ္းပဲ...
ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ့ လြတ္လမ္းပဲ...
ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ့ လြတ္လမ္းပဲ...
သူ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ႏုကို ႏႈတ္ဆက္ေရ႐ြတ္သည္။ ထိုေနာက္မွာေတာ့ သူက ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါ တင့္တယ္စြာျဖင့္ ေလထဲမွာ လြင့္ေမ်ာလ်က္ စိတ္၏ ေစရာအတုိင္း တကယ္လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ။


+++++

(ျပီးပါျပီ)


8 comments:

Anonymous said...

တကယ္ကို လြတ္ေျမာက္သြားတာကိုး................

Anonymous said...

တကယ္ကို လြတ္ေျမာက္သြားတာကိုး................

ေမ said...

အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္တြဲေဖာ္ လုပ္ရတာ ေတာ္ရံု စိတ္နဲ႔မလြယ္ဘူးေနာ္ အစ္မ။ နည္းတဲ့ပါရမီ မဟုတ္ဘူး။

kay said...

အမေရ- ေမာလိုက္တာ-
လူေတြ အားလံုး..သူ႕စိတ္..သူ႕၀ါသနာ..အရာ အားလံုးက..ေမြးတကည္း ကေတာ့..မ်ိဳးေစ့ အေညွာင့္ ပါျပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ကိုယ္ေန ခ်င္ သလို ေနမရ တဲ့ အခါ..ပတ္၀န္းက်င္ နဲ႕..အံမ၀င္ ခြင္ မက် ျဖစ္လာ ခဲ့ ရင္သာ- ---

ရသ ေျမာက္ ပါ၏။ း)

မေလးေမ said...

အန္တီရဲ ့.. သူ ကေတာထြက္သြားတာလားဟင္..
ဘယ္လိုစား ဘယ္လိုေသာက္ ဘယ္လိုေနမွာလဲ ဟင္..
တမ်ိဳးပဲသိပ္မရွင္းဘူး ..
အစ ပိုင္းတုန္းက ေသသြားတာထင္လုိ့ .

ၿငိမ္းေ၀ said...

i have goose pimples on the ending of...

great...

Anonymous said...

ဇာတ္သိမ္းေလး သိပ္လွတယ္..ဆရာမ

သိဂၤါေက်ာ္ said...

ဒီလို လြတ္လမ္း ႐ွာခ်င္သူ ႏွစ္ေယာက္မွာ သားသမီး မ႐ွိတာ ေတာ္ေသးတယ္လို႕ ေတြးမိပါတယ္...