Nov 11, 2008

ျမသီလာအလြမ္းေျပ(၁၅)

၁၉၉၀။
အဲဒီႏွစ္ကေတာ့ က်မအတြက္ ျပန္ျပီး လႈပ္လႈပ္ရွားရွားရွိလာတဲ့ ႏွစ္ပါ။ ၉၀ ႏွစ္ဆန္း ေဆာင္းရက္ေတြထဲမွာပဲ မဟာ၀ိဇၨာတက္ေနဆဲ ဆရာဆရာမေတြအတြက္ မဟာ၀ိဇၨာတန္းေတြ ျပန္ဖြင့္ေပးပါတယ္။ မိန္းထဲမွာ သြားတက္ ရမယ္။ On Duty ေပးမယ္တဲ့။ (က်မအၾကိဳက္ေပါ့)။ ဆရာ ဆရာမ မဟုတ္ရင္ေတာ့ တက္ခြင့္မရပါဘူး။ (အခြင့္ထူးခံေတြေပါ့.. အဲလို အခြင့္အေရးယူရတာမ်ိဳးကိုေတာ့ မၾကိဳက္ပါဘူး)။ ေက်ာင္းသားေတြ မရွိဘဲ ဆရာဆရာမေတြ ခ်ည္းသာရွိတဲ့ ေက်ာင္းၾကီးကေတာ့ အတန္းတခ်ိဳ႕ ျပန္ဖြင့္တယ္ဆိုေပမဲ့လည္း ေျခာက္ေျခာက္ ကပ္ကပ္ပါပဲ။

ေက်ာင္းျပန္တက္ရမယ္ဆိုေတာ့ မႏွစ္က စာေမးပြဲက်ထားတဲ့ က်မရယ္.. ဂုဏ္ထူးတန္း ေအာင္ထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဆရာတေယာက္ (က်မတို႔က အရွည္ၾကီးလို႔ ေခၚတယ္)ရယ္.. မဟာ၀ိဇၨာ နားထားျပီးမွ ျပန္တက္တဲ့ ဌာနက ဆရာမ(မႏြဲ႕)ရယ္.. သံုးေယာက္... မဟာ၀ိဇၨာ ျပန္တက္ရပါတယ္။ က်မဘ၀တေလွ်ာက္ စာသင္သား လုပ္ခဲ့ရသမွ်ထဲမွာ အဖိုးတန္ဆံုး သင္ယူရတဲ့ ႏွစ္ပါပဲ။ ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္.. သံုးေယာက္တည္း။ ၾကိဳးလည္း သိပ္ၾကိဳးစားရတာေပါ့။ သင္ရိုးေတြက မႏွစ္ကနဲ႔မတူေတာ့ ပိုေကာင္းသြားပါတယ္။ က်မ မသင္ရေသးတာေတြမို႔ စိတ္၀င္စားစရာေပါ့။ က်မက Paper one ကို အၾကိဳက္ဆံုး။ ေရွးစကားေျပအေရးအဖြဲ႔၊ စကားေျပသေဘာတရား စကားေျပအတတ္ပညာ၊ စာေပေ၀ဖန္ေရး နဲ႔ ေခတ္သစ္စာေပ သေဘာတရား(Modern Literary Theory)။ အဲဒီ Paper One က ဆရာေတြက Reference ေတြ ေပးျပီး ကိုယ့္ဘာသာ စာျပင္ရတဲ့ ဘာသာတြဲပါ။ စာေမးပြဲမွာေျဖရင္ ေမးခြန္းက Unseen လာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဂုဏ္ထူးထြက္ဖို႔ အင္မတန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ထြက္ေလ့လည္း မရွိပါဘူး။ (ဒီေနရာမွာေတာ့ တကယ္ ၾကြားခ်င္ပါတယ္.. အဲဒီႏွစ္မွာ က်မ Paper One ဂုဏ္ထူးထြက္ပါတယ္ :P )။

စိတ္အ၀င္စားဆံုးကေတာ့ ဆရာေဇာ္(ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)နဲ႔ သင္ရတာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္ စာ နယ္ ဇင္းေတြမွာ စာေရးရတာကလည္း အားရပါးရမရွိတဲ့အခ်ိန္။ ဆရာက Post Modern နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး စာေတြေရးေနခ်ိန္... က်မတို႔ကို သင္ရတာကလည္း Modern Literary Theory... ဆိုေတာ့ အကိုက္ေပါ့။ ဆရာ့အတန္းခ်ိန္ဆိုရင္ ဆရာက က်မတို႔ထိုင္တဲ့ ခံုတန္းနားမွာ ကုလားထိုင္ခ်။ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္သလိုပဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး တေစာင္းမက်တက်ေလးထိုင္ျပီး ေျပာေတာ့တာ.. အမ်ားၾကီးး (ေနာက္ပိုင္း ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ဖတ္စာ စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြေပါ့)။ Lecture ေပးေနတာနဲ႔ မတူဘဲ အခါတိုင္း လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ ေျပာသလိုပဲ... ေလေအးေအးေလးနဲ႔ ေျပာသြားတာ။ အမ်ားၾကီး..။ က်မတို႔က အဲဒါကို lecture လိုက္ရတာေပါ့။ က်မ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းခက္တယ္တဲ့။ က်မအတြက္လည္း ခက္ေတာ့ ခက္တာပါပဲ..။ ဒါေပမဲ့ က်မက စိတ္၀င္စားတာကိုးး။ ေနာက္ က်မ စိတ္ပါလက္ပါအရွိဆံုး အခ်ိန္က ဆရာေအး(ေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴ)ရဲ႕ စကားေျပသေဘာတရား စကားေျပအတတ္ပညာ.. အခ်ိန္။

က်မသူငယ္ခ်င္း အရွည္ၾကီးကေတာ့ ေက်ာက္စာနဲ႔ ဘာသာေဗဒမွာ အားသန္တယ္။ ေနာက္ မႏြဲ႕ကေတာ့ ကဗ်ာအားသန္တယ္။ ဒီေတာ့ က်မတို႔ သံုးေယာက္ Assignment ေတြေရးတဲ့အခါ.. စာေတြျပင္ဆင္တဲ့အခါ သိပ္အဆင္ေျပတာေပါ့..။ ကိုယ္သန္တဲ့ဘာသာရပ္ ကိုယ္တာ၀န္ယူျပီးျပင္ၾကတာ..။ က်မဘ၀မွာ ကံေကာင္းတာ တခုက အနားမွာ အေပါင္းအသင္းေကာင္း အျမဲေတြ႔ရတာပဲ။ စိတ္ပုပ္ျပီး စာလွ်ိဳထားတတ္တယ္ဆိုတဲ့သူမ်ိဳး မေတြ႔ရတတ္ပါ။ အဲဒီတုန္းကလည္း က်မတို႔ သံုးေယာက္မွာ မႏြဲ႕က အသက္အၾကီးဆံုး.. က်မက အငယ္ဆံုး။ တကယ့္ ေမာင္ႏွမေတြလိုပဲ။ ဆိုေတာ့ က်မကို အလိုလုိက္ၾကတယ္။ ညွာၾကတယ္။ သိပ္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ေတြပါပဲ။ က်မအတြက္ အဲဒီကာလမွာ ပိုတန္ဖိုးရွိတာကေတာ့ ေက်ာင္းတက္ ရင္းနဲ႔ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေလးေတြ လုပ္ရတာကိုပါ။

ခါတိုင္းလိုပဲ မနက္ခင္း ေက်ာင္းခ်ိန္၉နာရီမထိုးခင္ ေက်ာင္းကို ေစာေစာလာ။ ကင္တီးမွာ ထိုင္။ လက္ဘက္ရည္ေသာက္။ ကိုယ့္လိုပဲ ေက်ာင္းေစာလာတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို ေမွ်ာ္။ အဲဒီတုန္းက က်မနဲ႔ အေစာၾကီး လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ဖက္က ေက်ာင္းေစာေစာလာတတ္တဲ့ ဆရာဦးထြန္းျမင့္ (တကၠသိုလ္မင္းေမာ္)၊ က်မတို႔က 'ဗိုလ္တိုး' လို႔ ေခၚတဲ့ ဆရာ ဦးေအာင္ေက်ာ္တိုး(ႏုႏုရည္-အင္း၀ ရဲ႕ ခင္ပြန္း)၊ ေနာက္ အတန္းေဖာ္ အရွည္ၾကီးရယ္..။ မိန္းထဲက ဆရာသူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ရယ္။ ေန႔တိုင္း စကားေတြက ေျပာမကုန္။ စကားလက္စ မသတ္ခင္ အတန္းခ်ိန္ေရာက္လို႔ ထ ထ ေျပးရရင္ေတာင္ ေနာက္ဆံတငင္ငင္ နဲ႔ေပါ့။

အဲဒီ စကား၀ိုင္းေတြကေနပဲ က်မ ၀တၳဳေရးစရာ Inspiration ေတြ အမ်ားၾကီးရခဲ့တာ..။ အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္တိုးဆီက။ ဗိုလ္တိုးက စိတ္ပညာဌာနက ဆရာ။ စကားေျပာကလည္း ေကာင္း။ က်မကလည္း စိတ္ပညာပိုင္းကို စိတ္၀င္စားေတာ့ ဗိုလ္တိုးေျပာတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ၀တၳဳေရးခ်င္စရာ ေကာင္းေနတတ္ တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဗိုလ္တိုးဆီက ၾကားရတဲ့ အထဲကေန Character ရျပီး ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ လံုးခ်င္း၀တၳဳႏွစ္ပုဒ္ (မီးခိုးေငြ႔ မီးခိုးမွ်င္ နဲ႔ ေကာင္းကင္နိဒါန္း)အေၾကာင္း ေျပာပါဦးမယ္။ အဲဒီ၀တၳဳႏွစ္အုပ္က က်မေရးခဲ့သမွ်ထဲမွာ အၾကိဳက္ဆံုး ျဖစ္ျပီးေတာ့ ပရိသတ္ကေတာ့ သိပ္မတုံ႔ျပန္ခဲ့တဲ့ ၀တၳဳေတြေပါ့။

ညေနဆိုရင္ေတာ့ အတန္းျပီးတဲ့ ၃နာရီကေန ၄နာရီခြဲ ရံုးဆင္းခ်ိန္အထိ ကင္တီးမွာ ထိုင္ၾက။ ရံုးဆင္းခ်ိန္က်မွ ဌာနရံုးခန္းမွာ အဆင္းလက္မွတ္ သြားထိုးျပီး ျပန္ၾကပါတယ္။ ျပန္ရင္ေတာ့ အားလံုးက အိမ္ျပန္တာပါ။ က်မကေတာ့ အိမ္မွာလည္း ဘာမွလုပ္စရာမရွိတဲ့သူမို႔ အျပန္လမ္းမွာ အင္းစိန္လမ္းမၾကီးေပၚ လွည္းတန္းေစ်း နားက ျပံဳးပန္းတရာလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ဘက္ ၀င္ေခ်ာင္းေသးတာ.. အဲဒီ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္အ၀င္၀ လမ္းနဲ႔ကပ္ေနတဲ့ စားပြဲေလးမွာ ကိုစိန္၀င္း(ေမာင္စိန္၀င္း-ပုတီးကုန္း) ထိုင္ေနက်ေလ။ ကိုစိန္၀င္းေရာက္ေနျပီီ ဆိုရင္ေတာ့ က်မက ရံုးဆင္းခ်ိန္ ကားအက်ပ္ကိုေရွာင္ဖို႔ ေစာင့္ရင္း.. စကားလည္းေျပာရင္းေပါ့.. လက္ဘက္ရည္၀င္ေသာက္တာပဲ၊ ကိုစိန္၀င္းကလည္း က်မအတြက္ေတာ့ တိုင္ပင္ေဖာ္တိုင္ပင္ဖက္ အကို တေယာက္ ပါပဲ... ။

ကိုစိန္၀င္းနဲ႔ကလည္း စကားေျပာလို႔ သိပ္ေကာင္းတာ။ သူနဲ႔ က်မက အေရာင္အေသြး အေတာ္တူတယ္။ ေရးခ်င္တာလည္း အခ်စ္၀တၳဳ.. ၾကိဳက္လိုက္ရင္လည္း ခံစားခ်က္အေျခခံတဲ့ စာအမ်ိဳးအစားေတြ.. သီခ်င္းေတြ ပန္းခ်ီေတြဆိုလည္း ၾကဳိက္တဲ့အမ်ိဳးအစား ပံုစံေတြ တူတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုစိန္၀င္းက Realism ကို ပိုအားသန္ျပီး က်မက Romanticism ကို ပိုအားသန္တာ ေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ အဲဒီအခါ ၀တၳဳတိုေတြမွာ Message ပါသင့္ မပါသင့္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေျပာျဖစ္တယ္။ ကိုစိန္၀င္းရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က အျငင္းမထူဘူး။ သူယံုၾကည္ရာကို ေလေအးေအးနဲ႔ ေျပာတတ္တယ္။ ျပီးေတာ့ သူမ်ားအေၾကာင္း ဘယ္ေတာ့မွမေျပာဘူး။ ျပီးေတာ့ စကားေျပာရင္ အင္မတန္ရိုးသားတယ္။ ဟန္မရွိဘူး။ အထူးသျဖင့္ သမားဂုဏ္ ျပတာမ်ိဳး မရွိဘူး။ သူနဲ႔စကားေျပာရင္ က်မကခ်ည္း ေျပာတာမ်ားတယ္။ သူက က်မေမးမွ ေျပာတာမ်ိဳး.. တိုက္ဆိုင္မွ ၀င္ေျပာတာမ်ိဳး။ သူနဲ႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္လည္း သူေျပာသမွ် သူတို႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ကို ၾကားရ ေတြ႔ရတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဒါဟာ ေခတ္တေခတ္ရဲ႕ တကၠသိုလ္သမိုင္းတခုပဲ မဟုတ္လား။

တခါတေလေတာ့ ေန႔လယ္ပိုင္းမွာ အတန္းေတြ မရွိျဖစ္တတ္တယ္။ တပတ္မွာ ၁ရက္ ၂ရက္ေလာက္။ အဲဒီအခါ က်မက BED(ပညာေရးတကၠသိုလ္)ကင္တီးမွာ သြားထိုင္တယ္။ အဲဒီမွာက ကိုဟိန္းလတ္(အခု... ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္.. ရတီမဂၢဇင္းေတြရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္) ရွိတယ္ေလ။ မေဟသီအင္တာဗ်ဴးေနာက္ပိုင္းမွာ က်မက ကိုဟိန္းလတ္နဲ႔ ခင္သြားတယ္။ ကိုဟိန္းလတ္က အဲဒီတုန္းက ပညာေရးသုေတသနဗ်ဴရိုမွာ ရွိ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ေန႔လယ္ ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ကိုဟိန္းလတ္ရယ္.. ပညာေရးတကၠသိုလ္က သူငယ္ခ်င္းဆရာမ တခ်ိဳ႕ရယ္.. ထိုင္တတ္တယ္။ အဲဒီ၀ိုင္းေတြမွာေတာ့ ကိုဟိန္းလတ္က ဦးေဆာင္ စကားေျပာ သူ။ ကိုဟိန္းလတ္က စာဖတ္နာ.. အေပါင္းအသင္းစံု... အေတြ႔အၾကံဳ စံုတဲ့သူဆိုေတာ့ သူျဖတ္သန္းခဲ့တာေတြကို ေျပာ။ က်န္တဲ့သူ ေတြက နားေထာင္သူေတြ။

BED မွာ သြားထိုင္ရင္ က်မ သေဘာက်တာတခုက ကင္တီးေနာက္ေပါက္ကေနထြက္ျပီး TTC ေက်ာင္းေတြ ေဆး(၁)ေတြ ေနာက္ဘက္က ပိေတာက္လမ္း(သထံုလမ္း)အတိုင္း တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းဘက္ ေလွ်ာက္ထြက္ ရတာကိုပါ။ (RC-3 မွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းက မိန္းထဲကို လာလည္ရင္ ေလွ်ာက္ေန ျဖတ္ေနက် လမ္းအတိုင္းေပါ့)။ ေ၀းေပမဲ့ ေလွ်ာက္လို႔ေကာင္းတယ္။ လမ္းမွာ BOC ေကာလိပ္ေနရာကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့... ေဘာလံုးကြင္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့... လိုင္းေပါက္ ၀န္ထမ္း အိမ္ရာကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့..။ တကၠသိုလ္ေဆးရံု၀င္းကို ျဖတ္ခဲ့။ ေက်ာင္းပိတ္ကာလမို႔ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ လူရွင္း ကားရွင္းရွိေနတတ္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ဟိုေငးဒီေငး ဟိုေတြးဒီေတြး... ဘ၀အေမာေတြေတာင္မွ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေျပေပ်ာက္သြားသလို ခံစားရေသး။ ျပီးေတာ့ လံုးခ်င္းေရးဖို႔ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ စိတ္ကူးရတာလည္း အဲဒီလမ္းေပၚေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ပါပဲ။ ဒုတိယအုပ္ ပကတိျမားေပါ့။ အဲလိုနဲ႔ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းေပၚေရာက္ရင္ ပုဂံလမ္းမွတ္တိုင္ကေန ၄၅ကားေစာင့္စီးျပီး အိမ္ျပန္။

အဲဒီတုန္းကေတာ့ အိမ္ျပန္ေရာက္ဖို႔အေရးလည္း ေလွ်ာက္ရေသးတာပဲေလ။ ဘီပီအိုင္မွတ္တိုင္ မွာဆင္းေတာ့ ေက်ာင္း၀င္းေရွ႔က ဆင္းရဲသားဂိတ္ကေလးက ပိတ္လိုက္ျပီမို႔ အရင္လို အလြယ္ေလး ေက်ာင္းထဲ မေရာက္ေတာ့။ ဂိတ္မၾကီး(ဦးလူေပါဂိတ္လို႔ ေခၚၾကတယ္)ဆီကို တပတ္ၾကီးေလွ်ာက္ျပီး ေက်ာင္းထဲ၀င္.. Block ေတြကို အလ်ားလိုက္ျဖတ္.. ေရပန္းစင္ရွိတဲ့ အ၀ိုင္းေလးကိုျဖတ္.. ကင္တီးကေနဆင္း.. ေဘာလံုးကြင္း ေဘးကေန ဂ်ီေဟာေရွ႕ကိုျဖတ္... အင္းး ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ေ၀းတာ။ က်မကေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္တာ ၾကိဳက္တဲ့သူမို႔ ေလွ်ာက္တာပဲ..။ တခါတေလေတာ့လည္း ေမာတာေပါ့ေလ။ အဲဒီအခါ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ရန္ပိုင္(ခုေတာ့ ဦးရန္ပိုင္) ေရးတဲ့ ကဗ်ာထဲကလို "ႏွလံုးသားသန္သူ ေျခေထာက္သန္သတဲ့".. ဆိုတာ ေလးပဲ ေတြးရေသး..။

+++++

တခါတေလက်ေတာ့ ေန႔လယ္ပိုင္းအားျပီဆို ေျမနီကုန္း မပိုလမ္းမွာ ရုံးခန္းဖြင့္ထားတဲ့ စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းတိုက္ကို သြား သြား ထိုင္တယ္။ အဲဒီမွာ မမိုး(မိုးမိုး-အင္းလ်ား)က ရံုးထိုင္တယ္။ ျပီးေတာ့ ေမဦး(ေဒၚခင္ေဆြဦး) ရွိတယ္။ မပုလဲ(ေဒၚခင္ေဆြဦးသမီး) ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ ထိုင္ရင္း စကားေတြ ေျပာၾက။ က်မက မမိုးကို သိပ္ခ်စ္တယ္။ စိတ္ထားအင္မတန္လွျပီး ျဖဴစင္ရိုးသားတဲ့.. မမိုးဟာ က်မကိုစာေရးဆရာလုပ္ခ်င္စိတ္ေပၚေအာင္ တြန္းအားေပး ခဲ့ဖူးတဲ့ စာေရးဆရာလည္း ျဖစ္တယ္ေလ။ မမိုးရဲ႕ "နာမက်န္းသည္.. အိုႏွင္းဆီ" ကို ဖတ္ျပီး က်မ စာေရးဆရာ လုပ္ခ်င္စိတ္ေပၚခဲ့တာ..။ ျပီးေတာ့ "ညီမေလးက အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္သတဲ့လား..." မွာ တုန္လႈပ္ခဲ့တာ။ "ပြင့္တခ်ိဳ႕ ေၾကြတခ်ိဳ႕"၊ "ေၾကြမလိုနဲ႔ ေ၀.. ေ၀မလိုနဲ႔ေၾကြ"၊ "ျငိမ္းကိုရွက္ပါ" ေတြမွာ အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးခဲ့ရတာေလ။ ( ေနာက္ေတာ့ အဲဒီ၉၀ထဲမွာပဲ မထင္မွတ္ပါဘဲနဲ႔ မမိုးကို က်မတို႔ ဆံုးရႈံးခဲ့ရတာေပါ့)။ ျမသီလာနဲ႔ မဆိုင္လွေပမဲ့ ဒါဟာ ျမသီလာကိုခ်စ္တဲ့သူတေယာက္ လြင့္ေၾကြသြားရတာမို႔ ထည့္ေရးပါရေစေတာ့။

(အဲသလိုပဲ ျမသီလာနဲ႔ မဆိုင္လွေပမဲ့ ေနာက္တခု မေမ့ႏိုင္စရာ သမိုင္းတခုအျဖစ္ ထည့္ေရးခ်င္တာက ၁၉၉၀ ေမလ ၂၇ရက္မွာ ျပည္သူအားလံုးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရသြားခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းပါပဲ)။

+++++

မဟာ၀ိဇၨာျပန္တက္ရတဲ့ အဲဒီ ၁၉၉၀ဟာ ပင္ပန္းေပမဲ့ က်မအတြက္ေတာ့ အႏွစ္သာရ အမ်ားၾကီးရွိတဲ့ ကာလတခုပါ။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ရင္း ၀တၳဳေတြ အမ်ားၾကီး ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ စိတ္မေကာင္းစရာေကာင္းတာ တခုကေတာ့ ၀တၳဳေတြ ေရးျဖစ္လာသေလာက္ ကဗ်ာေရးမထြက္ေတာ့တာပါပဲ။ ကိုစိန္၀င္းစကားနဲ႔ ေျပာရရင္.. ဒါေတာင္ အခ်စ္ဦးက ကဗ်ာ...။ အဲဒီကာလမွာပဲ သီခ်င္းႏွင္းဆီက ေက်ာင္းပိတ္ ရက္ရွည္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္လို႔ထင္ပါရဲ႕။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ခပ္မွန္မွန္ေလး သြားေနသတဲ့။ မဆိုးဘူးဆိုပါေတာ့။ ဒါနဲ႔ အကိုက ေနာက္တအုပ္လုပ္မလားတဲ့။

အမွန္အတိုင္း၀န္ခံံရရင္ အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းတက္ေနရေတာ့ ပိုက္ဆံလည္း လိုေနတဲ့အခ်ိန္။ ကိုယ္တိုင္က လည္း စာပဲ ေရးခ်င္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ေရးခ်င္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးတပုဒ္ကလည္း ရွိထား..။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းစာ လုပ္ေနတဲ့ ၾကားထဲကပဲ ေနာက္တအုပ္ကို အလြယ္တကူပဲ ေရးႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါ ပကတိျမား... ေပါ့။

(ပန္းခ်ီ ျမင့္ေမာင္ေက်ာ္ ပါပဲ)

ပကတိျမားထဲက ဇာတ္လိုက္က ကိုယ္ အင္မတန္ ပိုင္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေရးခဲ့ရတဲ့ ၀တၳဳေတြ ထဲမွာ လက္အေတြ႔ဆံုးနဲ႔ ေရးရတာ အျမန္ဆံုးပါပဲ။ ေစ်းကြက္မွာလည္း စြံသား.. မဆိုးပါဘူး။ (က်မမွာ ေၾကာင္တဲ့တခ်က္က လူကသာ ပိုက္ဆံမရွိတာ အဲဒီ၀တၳဳကို ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔လို႔ လာ၀ယ္ေတာ့ မင္းသားက ကိ္ုယ္မၾကိဳက္တဲ့သူမို႔ ကိုယ့္ဇာတ္ေကာင္ေနရာမွာ အစားမထိုးႏိုင္ပါဘူးဆိုျပီးေတာ့ မေရာင္းခဲ့ဘူး :D )။

၁၉၉၀ႏွစ္ကုန္ခ်ိန္မွာေတာ့ က်မက မဟာ၀ိဇၨာတန္း ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ေအာင္ခဲ့ျပီ။ Thesis ေရးဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တာေပါ့။ ျပီးေတာ့ လံုးခ်င္း၀တၳဳႏွစ္အုပ္လည္း ထြက္ႏိုင္ခဲ့ျပီ။ ၀တၳဳတိုေတြလည္း အပုဒ္ ၃၀ေက်ာ္ခဲ့ျပီ။ အဲဒီ ၁၉၉၀ ထဲမွာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ သားၾကီးကို ကိုယ္၀န္ရွိလာတာပါပဲ။ သားၾကီးကိုယ္၀န္နဲ႔တုန္းက ပံုေလးေတြ အမွတ္တရ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဗိုက္ထဲမွာ ေမာင္ထူးျမတ္ေပါ့။

အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္မွာပဲ တကၠသိုလ္ေတြ ျပန္ဖြင့္ေတာ့မလိုလို ၾကားလာရတာ....။

+++++

9 comments:

ရြာသားေလး၀ိုင္တီယူ said...

Sayarma

Nice environment and I want to read all of your books but....

Nyein Chan Aung said...

ျမသီလာ အလြမ္းေျပ အပိုင္း အားလံုးကို ဖတ္ျဖစ္တယ္ အစ္မ.. ဆြတ္ျပန္႔လြမ္းေမာ ဖြယ္ရာပါပဲ..

ရွင္မင္းညိဳ said...

ဆရာမေရ
တစ္ညေနလံုး ၁ကေန၁၅ ထိအစအဆံုးဖတ္လိုက္တယ္..

Moe Cho Thinn said...

ဆရာမေရ
အဲဒီတုန္းက ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္မွာ ဆရာမကို ေမာင္ထူးျမတ္ ကိုယ္၀န္နဲ႔ ေတြ႔လိုက္တာ ခုထိ မွတ္မိေနတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဗိုက္ဖုံးအက်ီ ၤက ဘာအပြင္႔အခက္မွ မပါ၊ အနီရဲရဲ ေျပာင္ ပါ။
ထင္းေနတာမို႔ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဒီလိုအေရာင္ကို ေရြး၀တ္တာ စိတ္ထဲစြဲေနပါတယ္။ သူမ်ားေတြက ကိုယ္၀န္ေဆာင္ အက်ီ ၤကို မ်က္စိေအးေအး အေရာင္ေလးေတြ ၀တ္ၾကတာ ေတြ႔ဖူးတာကိုး။
ဆရာမ စိတ္ကို ေတြ႔လိုက္ရသလိုပါပဲ။

Nyi Linn Thit said...

သီခ်င္းေတြကို လြယ္ပိုးထားရတဲ့ ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာ နဲ႔ဂစ္တာရယ္... သားကေလးကို လြယ္ပိုးထားတဲ့အမ ရယ္....ခံုတန္းလ်ားေလး တစ္ခုတည္းေပၚမွာ.......၊

႐ူပက အလၤကာေျမာက္တယ္ အမေရ....။ :D

sin dan lar said...

ပကတိျမားလည္း ဖတ္ၿပီးသားပဲဆရာမရဲ့....
ေနာက္ၿပီး Magazine interview တစ္ခုလည္း ဖတ္ဖူးတယ္။ ကေလာင္နံမည္ကို နံမည္ရင္း ျငိမ္းခက္ခက္ က ၿငိမ္းကိုယူတယ္။ ေမ ကေတာ့ သိပ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ မိန္းကေလးနံမည္မို့ ေရွ့က ေမ ထည့္တာဆိုလား။ ၈ တန္းမွာေက်ာင္း အၾကာႀကီး ပိတ္လိုက္ေတာ့ စာေတြ အမ်ားႀကီး ဖတ္ျဖစ္ သြားတာ။ ေမေမာင္၊ ခက္မာ၊ မိုခ်ာ့ ၊ ၀င္း၀င္းျမင့္(နန္းေတာ္ေရွ့)၊ မမွတ္မိတာေတါအမ်ားႀကီးပဲ။ စာေရးဆရာမေတြ အမ်ားႀကီးေပၚလာတာ အဲဒီေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ မွာလားမသိဘူး၊ ရီစရာေကာင္းတာတစ္ခုက ဆရာမမိုးခ်ိဳသင္းကို မိုးမိုး(အင္းလ်ား)တို့ မစႏၵာ တို့အရြယ္ေလာက္လို့ ငယ္ငယ္ကတည္းကထင္ခဲ့တာ၊ ဒီဘေလာ့ေတြ မဖတ္ခင္ထိပဲ၊ ခုမွ ကြ်န္မတို့နဲ့ သိပ္မကြာမွန္းသိတာ။ :D။ ေနာက္ၿပီး သီခ်င္းႏွင္းဆီစာအုပ္ရဲ့ေရွ့ဆံုးမွာလား ၾကည္ေအး=ဂ်ဴး=ေမၿငိမ္း လို့ ေရးထားေတာ့ ဆရာမအေပၚ ခိုးလိုးခုလုျဖစ္သြားခဲ့ဖူးတယ္။ စာဖတ္သူေကာက္ခ်က္ခ်ရမယ့္ဟာကို ကိုယ့္ဘာသာ ေရးရပါ့မလားဆိုၿပီးေတာ့ေလ....:P ခု ဆရာမဘေလာ့ကို ဖတ္မွ ထုတ္ေ၀သူလက္ခ်က္မွန္းသိတာ.

တန္ခူး said...

ဒီတေခါက္ျပန္ရင္ မ ေျပာတဲ့လမ္းေလးေတြ ျပန္ေလွ်ာက္ၾကည့္ဦးမွ…
မီးခိုးေငြ႔ မီးခိုးမွ်င္ နဲ႔ ေကာင္းကင္နိဒါန္းကို မဖတ္ဖူးဘူး…
ပကတိျမားကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေဟာ့သြားတာ… သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားထဲ အမ်ားၾကီးေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၀တၳဳေပါ့…
ကိုယ္၀န္ေဆာင္ပံုေလးေတြက ခ်စ္စရာေနာ္… ေယာက်ၤားေလးကိုယ္၀န္လြယ္ထားရေပမယ့္ မ က အရမ္းနုတာပဲ… ကြ်န္မဆို သားကိုယ္၀န္လြယ္တုန္းက အရမ္းရုပ္ဆိုးတာ…

ေမျငိမ္း said...

ဟုတ္တယ္ေနာ္..ရြာသားေလးေရ.. လူေတြမွာ အဲလို environment ေတြ ရွိဖို႔ လိုတယ္ထင္တာပဲ။ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေရ..ခုေတာ့ ပံုျပင္ေျပာရသလို ျဖစ္ေနျပီထင္ပါရဲ႕။
ရွင္မင္းညိဳ... စိတ္ရွည္လက္ရွည္ဖတ္တာ ေက်းဇူး။
ခ်ိဳသင္းေရ.. လူက စြာစြာနဲ႔ လိုက္တာေပါ့..ဟဲဟဲ။
ညီလင္းေရ.. အဲဒီအေတြးကေတာင္ ကဗ်ာတပုဒ္ေလာက္ ေရးလို႔ရျပီ။
ဟုတ္ပ Sin dan lar ရယ္..ထုတ္ေ၀သူေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲခဲ့ရတာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။
မတန္ခူးေရ.. အဲဒီလမ္းေလးေတြကို တကယ္ေတာ့ ျပန္မေတြးခ်င္ဘူး.. ငိုခ်င္လာလို႔။ ပကတိျမားကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေပါက္သလိုပဲ ေတာ္ေတာ္လည္း အျငင္းပြားရတဲ့ ၀တၳဳေပါ့။ ႏုတာ လွတာကေတာ့ နဂိုပါ..ဟီဟီ..။ မတန္ခူးလည္း ထင္လို႔ပါ.. အမကေတာ့ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိန္းမဆို လွတယ္လို႔ကို ထင္တာပဲ...။

kkpsk said...

ဆရာမေရ မႏြဲ႔ဆိုတာ ေဒၚႏြဲ႔ႏြဲ႔ေအးကိုေျပာတာလားဟင္။ ကြ်န္ေတာ့္ေမေမလား။